جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۴۲:۳۰
کد خبر: ۸۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
در شیراز :
مدیر گروه ارگونومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: صندلی ارگونومیک ویژه جراحان در گروه ارگونومی طراحی و ساخته و به‌عنوان یک محصول جدید، ثبت اختراع شد.


به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری فارس ، علیرضا چوبینه اظهار داشت: ایستادن طولانی‌مدت جراحان هنگام عمل جراحی و فشار مداوم بر روی اندام‌های تحتانی می‌تواند، باعث اختلال در گردش خون و در درازمدت باعث آسیب‌های اسکلتی عضلانی در این ناحیه شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این صندلی، اضافه کرد: این صندلی از وزن بدن جراح در هنگام عمل جراحی حمایت می‌کند و می‌تواند در گستره وسیعی از اعمال جراحی قابل‌استفاده باشد، همچنین باعث شود جراح در طول عمل جراحی، خستگی کمتری را تجربه کند.

چوبینه ادامه داد: سطح نشیمنگاه زینی شکل این صندلی باعث حفظ پوسچر طبیعی ستون مهره‌ها می‌شود که از دیدگاه علم ارگونومی، بهترین وضعیت برای ناحیه کمر است.

مدیر گروه ارگونومی دانشکده بهداشت شیراز، بابیان اینکه این محصول در اتاق عمل و در جراحی مغز و اعصاب، عمومی و اورولوژی مورداستفاده و ارزیابی قرارگرفته است، افزود: نتایج این ارزیابی نشان داد که هنگام استفاده از صندلی، پوسچر نواحی مختلف بدن جراحان شامل سر و گردن، تنه و پاها مناسب و طبیعی است.

وی در ادامه گفت: در ارزیابی انجام‌شده از جراحان، 70 درصد جراحان کاربرد این صندلی را مفید و راحت دانستند؛ همچنین 87.5 درصد از جراحان عنوان کردند که تکیه‌گاه زانویی ضروری، مناسب و راحت است.

نام:
ایمیل:
* نظر: