پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۲۹:۳۵
کد خبر: ۸۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
استاندار فارس تاكيد كرد:
استاندار فارس گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی باید در راستای اقتصاد مقاومتی و به عنوان یک شاخصه مهم انجام شود

.

به گزارش سازمان بسیج علمی فارس به نقل از ایسنا ، سيد محمدعلي افشاني عصر شنبه 23 مرداد در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان فارس، گفت: جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان باید به صورت ماهانه و منظم تشکیل شده و گزارشات آن نیز مستمر به ستاد فرماندهی مرکزی در تهران ارسال گردد.

استاندار فارس افزود: ارسال منظم گزارش‌ها نشان دهنده این است که مسئله اقتصاد مقاومتی تا چه اندازه در استان جدی گرفته شده است.

وی بر اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی تاكيد و اضافه كرد: مدیران باید با جدیت این موضوع را دنبال كنند و هم مديران فعال و هم مديران غيرفعال بدون هيچ ملاحظه‌اي به وزارتخانه‌هاي مربوطه معرفي شوند.

افشانی با بيان اينكه 730 ميليارد ريال تسهيلات براي كمك به واحدهاي توليدي راكد يا نيمه راكد فارس جذب شده است، اين اقدام را از محل تسهيلات 160 هزار ميليارد ريالي پيش‌بيني شده از سوي دولت دانست.

وي با بيان اينكه فارس در اين زمينه رتبه اول را كسب كرده است، اول ماندن را بسيار دشوارتر از اول شدن ارزيابي و خاطرنشان كرد: برخی مدیران تصورات خارق العاده‌ای از اقتصاد مقاومتی دارند، در صورتی که این چنین نبوده به عنوان مثال با بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان به طول 230 کیلومتر، فاصله این دو شهر 130 کیلومتر نزدیک‌تر و بهره‌وري در ابعاد زمان، مصرف سوخت و استهلاك و ... بهبود پيدا مي‌كند. اين يكي از موارد اقتصاد مقاومتي است.

استاندار فارس با بيان اينكه بعضي از دستگاه‌هاي پروژه‌هايي در زمينه اقتصاد مقاومتي دارند، لزوم افزايش سرعت اجراي پروژه‌ها را يادآور شد و گفت: بهره گيري از سيستم آبياري نوين يكي از راهكارهاي اقتصاد مقاومتي است كه در اين بخش تاكنون 10 هزار هكتار از اراضي كشاورزي فارس به اين سيستم تجهيز شده است.

وي گفت: انعقاد بيش از هفت هزار و 711 تفاهم نامه كشاورزي و صنعتي با صرفه جويي 117 مگاوات برق يكي ديگر از برنامه‌هاي ارتقاء بهره وري بوده است.

استاندار فارس افزود: صدور 260 پروانه استاندارد نشان دهنده كيفي سازي محصولات بوده كه همين امر نيز نشان از بهره‌وري دارد.

او همچنين با بيان اينكه در راستاي اقتصاد مقاومتي و ارتقاء توان توليد ملي سه طرح با هدف استفاده از روش‌هاي غير دولتي براي سرمايه گذاري در فارس انجام شده است، گفت: فراهم كردن مقدمات پروژه شيرين سازي آب دريا و انتقال آن به صنايع جنوب استان، آغاز عمليات اجرايي تصفيه خانه خط دوم آبرساني به شيراز، از سد درود زن با سرمايه گذاري بالغ بر 980 ميليارد ريال و آبرساني به شهرهاي داراب و زرين دشت و جنت شهر با سرمايه گذاري بالغ بر 1280 ميليارد ريال، اين سه طرح است.

وي گفت: سال گذشته صادرات استان رشد 10 درصدي داشته كه با توجه به پتانسيل‌ها و معادن غني فارس اين رشد مطلوب نيست.

افشاني به برنامه ملي توسعه اقتصاد دانش بنيان در راستاي اقتصاد مقاومتي اشاره و خاطرنشان كرد: در همين راستا و در سال 95 تعدا 38 شركت دانش بنيان با تائيد معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور به فارس اضافه شده است.

استاندار فارس، راه اندازي سه صندوق حمايت از توسعه فعاليت هاي كشاورزي زنان روستايي در فارس را نشان از توجه به برنامه ملي عدالت بنيان كردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعي دانست و افزود: با قرار گرفتن 28 صندوق اعتباري خرد در زير مجموعه صندوق حمايت از توسعه فعاليت هاي كشاورزي زنان روستايي مرودشت زمينه اشتغال 1290 نفر زنان سرپرست خانوار فراهم شده است

نام:
ایمیل:
* نظر: