جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۸:۲۹
کد خبر: ۸۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
17 شهریورماه امسال صورت می‌گیرد
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: به مناسبت 17 شهریورماه روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، مسابقه کتابخوانی ویژه سوادآموزان دوره انتقال و خانواده آنان برگزار می‌‌شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری فارس ، عیسی ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: آشنایی مخاطبان نسبت به راه‌های مصرف صحیح آب و جلوگیری از اسراف این مایه حیاتی، ارتقای آگاهی نسبت به اهمیت سلامتی و غذای سالم و نیز گسترش فرهنگ مطالعه بین سوادآموزان و خانواده آنان از جمله اهداف برپایی مسابقه کتابخوانی با عنوان خانواده سلامت است که به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خلاصه‌نویسی، پیام‌های آموزشی و کاربردی که از محتوای کتاب به‌دست‌آمده و به‌کار بستن آن در زندگی و دیگر موضوعاتی که در سؤالات مطرح شده مورد توجه قرار گرفته است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس تصریح کرد: زمان برگزاری مسابقه 17 شهریورماه ساعت 10 صبح به‌صورت همزمان در سطح کشور، تصحیح اوراق و انتخاب نفرات برتر این شهرستان از زمان برگزاری مسابقه به مدت 10 روز است.

ملک‌پور بیان داشت: ارسال نتایج و آثار به استان از 25 شهریور تا پنجم مهرماه و نیز جمع‌بندی و انتخاب نفرات برتر استانی و ارسال نتایج به سازمان همراه گزارش اجرا تا 20 مهرماه و نیز تشویق نفرات استانی و شهرستانی تا پایان مهرماه سال جاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی به‌صورت متمرکز سراسری با برگزاری آزمون چندگزینه‌ای اجرا و پیش‌بینی می‌شود از سوی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس بیش از 5 هزار سوادآموز به‌اتفاق خانواده‌ای‌ آنان در این مسابقه در استان فارس شرکت کنند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس ابراز داشت: چنانچه امکان مشارکت سوادآموزان کلاسی برای حضور در حوزه متمرکز و تجمعی میسر نباشد برگزاری آزمون در محل کلاس انجام می‌شود.

ملک پور اظهار داشت: تمام افراد خانواده سوادآموزان کلاس که در تهیه دست‌نوشته مشارکت داشته‌اند مجاز به تهیه بیشتر از یک دست‌نوشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: دست‌نوشته‌های برتر کلاس‌ها توسط ستاد امتحانات این شهرستان موردبررسی قرار می‌گیرد و به‌طور میانگین چهار درصد از این دست‌نوشته‌ها و ناحیه به مرکز استان و حداکثر 20 دست‌نوشته برتر برای تعیین نفرات برتر ملی انتخاب و به سازمان ارسال می‌شود

نام:
ایمیل:
* نظر: