شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۵۳:۱۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۸۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
چاه های غیر مجاز درد سر ساز شدند؛
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از حضور چاه های غیر مجاز در اطراف تخت جمشید خبر داد و وجود این چاه ها را هم برای مردم و هم برای تخت جمشید خطر ناک دانست.
به گزارش بسیج مهندسین فارس  ،مدتی است که وجود چاه های آب در اطراف تخت جمشید و ابراز نگرانی هایی در این خصوص تیتر یک رسانه ها و نقل محافل دوستداران میراث تاریخی شده است.

مسعود رضایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از عدم استعلام از میراث فرهنگی برای حفر چاه های آب خبر داد و بیان داشت: تمام چاه های پیرامون تخت جمشید به جز چاه روستای کناره فاقد مجوز میراث فرهنگی هستند و تاکنون هیچ استعلامی از میراث فرهنگی صورت نگرفته است و اگر هم استعلام گرفته شده است قطعا جواب منفی است.

رضایی منفرد اظهار داشت: با توجه به نظر کارشناسان گروه زمین شناسی دانشگاه شیراز، وجود چاه ها به علت برداشت بی رویه آب به فرونشست زمین و ایجاد فروچاله منجر می شود و ممکن است باعث نشست زمین و شاید صفه تخت جمشید شود و این بحران بیشتر از اینکه دامن گیر تخت جمشید شود، دامن گیر مردم می گردد.

برخی از چاه های اطراف تخت جمشید از قبل وجود داشته است و مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در خصوص برجسته سازی وجود چاه ها در این برهه زمانی بیان داشت: این برجسته سازی ها به خاطر وجود ترک هایی است که قبلا وجود نداشته است و در حال حاضر بیشتر شده است و حساسیت بیشتر افکار عمومی را به دنبال داشته است.

منبع:  مرودشت نا
نام:
ایمیل:
* نظر: