يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۱۴:۲۹
کد خبر: ۸۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

واشنگتن تایمز : آمریکا در براندازی بشار اسد شکست خورد

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت، تلاش آمریکا برای براندازی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نه تنها تاکنون تلاش بیهوده ای بوده بلکه معادلات جنگ سوریه به نفع اسد در حال تغییر است. 
 
به گزارش بسیج جامعه پزشکی  به نقل از ایرنا، این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم  دیو بویر نوشت: درست پنج سال پیش باراک اوباما برای نخستین بار خواستار کناره گیری اسد شد ولی گذر زمان ثابت کرد که این درخواست نه تنها بیهوده بوده بلکه دامنه جنگ سوریه طی هفته جاری گسترش یافته و استفاده جنگنده های روسیه از پایگاهی در ایران را برای بمبارانهایی در حمایت از دولت اسد را در بر گرفته است.
 
به نوشته این روزنامه آمریکایی، برخلاف این تصور دولتمردان آمریکایی در مورد این که اکنون زمان کنار رفتن اسد از قدرت فرا رسیده اما رئیس جمهوری سوریه محکم سر جای خود ایستاده است.
 
بویرمعتقد است که از آن زمان آمریکا عمدتا از نظر نظامی حاشیه نشین شده و اسد در جریان جنگ داخلی سوریه که بیش از 450 هزار کشته بر جای گذشته به طور فزاینده به کمک روسیه در جنگ تکیه کرده است.
 
در مقاله آمده است که مسکو عمق مشارکت در جنگ داخلی سوریه را افزایش داده و خشم امریکا را برانگیخته است تا این که سرانجام احتمال داده است که روسیه قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است. روسیه با دلیل و مدرک گفته است که نه تنها هیچ قطعنامه نقض نشده بلکه امریکا باید بهای بیشتری به حملات ضد داعش مسکو بدهد.
 
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: هرگونه دلخوری امریکا از همکاری نظامی مسکو با ایران نباید موجب انحراف تلاشها برای رسیدن به یک توافق بین امریکا و روسیه در مورد اقدام هماهنگ برای برقراری و تضمین آتش بس در سوریه شود.
 
جیم فیلیپس کارشناس بنیاد محافظه کار هریتاج در امور خاورمیانه می گوید، موضع پنج سال پیش اوباما علیه اسد این انتظارات واهی را ایجاد کرد که شدت عمل بیشتری از جانب واشنگتن صورت خواهد گرفت اما اکنون حتی دولت امریکا میزان پاسخگویی خود به درخواست کمکهای بشردوستانه و اعمال تحریم علیه دولت اسد محدود کرده و حتی در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در داخل سوریه اقدامی انجام نداده است.
 
او افزود: افزایش انتظارات بدون اقدام موثر تاثیری جز تضعیف روحیه جناح مخالف سوریه نداشت. این ناکامی رئیس جمهوری امریکا در پشتیبانی از نیروهای مخالف سوریه بی تردید حیثیت و اعتبار وی را نیز خدشه دار کرده است.
 
این درحالی است که اوباما همواره از تصمیم خود برای درگیر نکردن امریکا در یک جنگ زمینی دیگر در خاورمیانه پس از دخالت در عراق و افغانستان دفاع کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: