دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۲۸:۵۰
کد خبر: ۸۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات از فراهم‌سازی زیرساخت‌های نسل 3 و 4 تلفن‌های همراه خبر داد و گفت: این کار باعث تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، درمانی و کسب‌وکار بدون محدودیت در زمان و مکان خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، نصرالله جهانگرد بعد از ظهر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان لارستان که در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: ارتباطات مخابراتی از 65 سال پیش تاکنون ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه عمده این ارتباطات مخابراتی به شکل انتقال صوت بوده است، افزود: در برنامه 20 ساله کشور و در دولت تدبیر و امید تحول نوینی در بحث ارتباطات و انتقال اطلاعات پرظرفیت در تمام گستره ملی در حال رخ دادن است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از توسعه شبکه ملی اطلاعات کشور خبر داد و تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های نسل 3 و 4 تلفن‌های همراه باعث تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، درمانی و کسب‌وکار بدون محدودیت در زمان و مکان خواهد شد که این مهم یک بستر اساسی در زمینه توسعه ملی است.

جهانگرد با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های فراهم‌شده پس از برجام، خاطرنشان کرد: پس از رفع تحریم‌ها امکان دسترسی به فناوری‌های بهتر و دستیابی به بازارهای کسب‌وکار بزرگ‌تر برای بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی کشور فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به‌کار دولت تدبیر و امید زمینه گسترش نسل 3 و 4 تلفن همراه به سراسر کشور فراهم شده است، یادآور شد: توسعه ظرفیت‌های ارتباطی داخل کشور و بین استان‌ها و توسعه شبکه فیبر نوری صورت گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات از فراهم شدن پیکربندی و اتصال شهرستان لارستان به‌طور مستقیم به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود: شهر شیراز به‌عنوان دروازه ملی و بین‌المللی در کشور انتخاب‌ شده است و ارتباط مستقیم آن به شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: با امکانات ایجاد شده، نرخ‌های اینترنتی دیتا کاهش می‌یابد و زیرساخت‌های بهتری را در زمینه علمی و فنی فراهم می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از توسعه فعالیت‌های دولت الکترونیک خبر داد و تصریح کرد: با تحقق دولت الکترونیک، بدون نیاز حضوری مردم به ادارات می‌توان از راه دور خدمات دولتی را دریافت کرد.

جهانگرد با بیان اینکه با ایجاد ظرفیت‌های جدید در استان فارس و شهرستان لارستان زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌شود گفت: در پی تحقق این موضوع، امکان اشتغال فارغ‌التحصیلان دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: