کد خبر: ۸۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
وزیر ارتباطات در جهرم:
افتتاح طرح‌های مخابراتی در شهرستان جهرم/افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت و توسعه پوشش تلفن همراه، راه اندازی شهر هوشمند و تاسیس مجدد مرکز مایکروویو و مرکز زیر ساخت جهرم، از مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جهرم بود .

به گزارش «بیکافارس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در جلسه شورای اداری جهرم گفت : با اتصال این شبکه از این پس شرکت ها و بهره برداران حوزه فن آوری می‌توانند مستقیم به شبکه ابری کشور متصل شوند که این امر در ایجاد اشتغال و کارآفرینی موثر است.

وی به اختصاص اعتبار 50 میلیارد ریالی برای توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان فارس اشاره کرد که به صورت تسهیلات به افراد دارای طرح اعطا می‌شود که شهرستان جهرم در اولویت قرار دارد.

واعظی با تاکید به اولویت روستاهای شهرستان جهرم در تجهیز اینترنت پرسرعت به توانایی و ظرفیت جوانان جهرمی در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی اشاره کرد و قول مساعد داد تا در نمایشگاه الکامپ امسال میزبان جهرمی‌ها باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سابقه انقلابی  مردم این دیار گفت: نقش بارز جهرمی‌ها در دوران انقلاب و آمدن نام این شهر در زمره 11 شهری که در آن حکومت نظامی اعلام شد و تقدیم هزار و 200 شهید و هزاران جانباز، آزاده و رزمنده گویای روحیه انقلابی و تدین در مردم این شهرستان است.

 آذری معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت زیر ساخت کشور با تاکید بر توسعه زیر ساخت اینترنت فارس در خصوص شبکه‌ملی اطلاعات و ارایه سرویس‌های بومی گفت: این فناوری بر پایه دانش جوانان کشور طراحی شده  و سرویس های آن مبتنی بر علم جوانان ایران است .

افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت و توسعه پوشش تلفن همراه، راه اندازی شهر هوشمند و تاسیس مجدد مرکز مایکروویو و مرکز زیر ساخت جهرم، از مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جهرم بود .

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جهرم مرکز تخصصی آپای دانشگاه جهرم به بهره برداری رسید .

علی رضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم در حاشیه افتتاح این مرکز تخصصی با بیان اینکه «آپا» به معنی آگاهی رسانی، پشتیبانی وامداد حوادث رایانه ای است ، هدف از ایجاد چنین مرکزی را  پایش و مدیریت رخداد های امنیتی فضای سایبری و اتخاذ اقدام مناسب برای مقابله با آن ها عنوان کرد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر خود به جهرم به دیدار خانواده، علی نظری شهید مدافع حرم رفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: