دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۲۲:۴۵
کد خبر: ۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
مدیرعامل شركت آهن وفولاد ارفع اردكان (یزد) گفت : براساس برنامه ریزی برای تامین نیاز كشور در شرایط تحریمها سه واحد تولیدی فعال در این بخش در مجموع با سرمایه گذاری چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان ، تولیدات خود را به بازار مصرف عرضه می كنند
 احمد كیوان آرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت : كارخانه های آهن و فولاد ارفع ، آهن و فولاد غدیر ایرانیان به همراه گندله سازی اردكان نقش بسزایی در كاهش واردات و صرفه جویی ارزی در این بخش داشته اند.
وی افزود: مجموع ظرفیت دو واحد فولاد سازی مذكور به ۲.۸ میلیون تن می رسد و گندله سازی نیز ۳.۴ میلیون تن توان تولید دارد .
وی افزود: برنامه این واحد ها بهره گیری از توانمندی داخلی و بومی سازی قطعات و تجهیزات مربوطه است .
كیوان آرا خاطرنشان ساخت: واحد صنعتی آهن وفولاد ارفع با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان اشتغال مستقیم یكهزار نفر وچندین برابر این میزان اشتغال غیر مستقیم به همراه دارد .
وی یادآور شد: فولاد ارفع اواخر بهمن ماه سال گذشته با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح شد.
این متخصص فولاد سازی ابراز امیدواری كرد : گمرك جمهوری اسلامی ایران نیز در شرایط تحریم حمایت های خود را از بخش تولید و واحد های صنعتی و معدنی بیش از گذشته به عمل آورد تا انتقال تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی كارخانه با رسوب چندین ماهه در این مجموعه مواجه نشوند .
به اعتقاد وی ، عدم ترخیص به هنگام ماشین آلات وتجهیزات از گمرك ، پیامد خسارات جبران ناپذیر و نامریی را برای صنایع به همراه دارد .
كیوان آرا این درخواست را هم از نظام بانكی داشت تا برای پشتیبانی از تولید به موقع اعطای تسهیلات كنند و برای تخصیص ارز نیز تدابیر لازم را بیندیشند .
در ادامه این نشست خبری اسدالله فرشاد مدیرعامل آهن وفولاد غدیر ایرانیان اظهار داشت : ایران نخستین تولید كننده آهن اسفنجی از نظر كمیت و كیفیت محسوب می شود ، البته این ویژگی به خاطر پایه گاز سوز بودن تولید این محصول بوده و میزان تولید فعلی آن ۱۵ میلیون تن است.
وی گفت: هندوستان از نظر تولید بیش از ۲۲ میلیون تن از ایران جلوتر است اما آنها برای تولید این محصول از شیوه ذغال ن استفاده می كنند درحالی كه ایران از گاز استفاده می كند كه سهم كمی در آلایندگی محیط زیست دارد.
فرشاد از مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو ، شركت توسعه معادن وفلزات ، سرمایه گذاری غدیر و علاوه بر آنها ۱۷ درصد بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذاران این واحد صنعتی یاد كرد و افزود : مجموع سرمایه صرف شده ۳۰۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی بود كه ۹۷ میلیون یورو از طریق آهن وفولاد غدیر ایرانیان جذب شد و بقیه را نیز به ' آهن و فولاد ارفع ' پرداخت كرده اند.
وی تصریح كرد: تجهیزات صرف شده در این واحد صنعتی در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بوده كه هفت هزار تن ساخت داخل است.
آهن و فولاد غدیر ایرانیان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری افتتاح شد .
بنابراین گزارش ، كریم پولادوند مجری گندله سازی اردكان با بیان اینكه این واحد صنعتی با ظرفیت سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن راه اندازی شده،گفت: سال گذشته با بیش از این ظرفیت كارخانه تولید داشت و برای سال جاری انتظار می رود ۲۰۰ هزار تن بیش از رقم مذكور تولید داشته باشیم .
وی خاطرنشان ساخت : فرصت تحریم امكان بهره گیری ۶۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز از داخل كشور در ساخت این واحد را فراهم ساخت و سهامداران این واحد نیز دركنار مجتمع صنعتی ، معدنی چادرملو ، ارفع ، غدیر ، توسعه معادن وفلزات و بخش خصوصی قرار دارند .
پولادوند اضافه كرد: ظرف مدت پنج سال میزان سرمایه گذاری در واحد صنعتی گندله سازی اردكان مستهلك می شود و در مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحد دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال (اعم از ریالی و ارزی ) است .
واحد های فولاد سازی مذكور در ۲۵ كیلومتری غرب جاده اردكان - نائین واقع شده اند .
نام:
ایمیل:
* نظر: