جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۰۹:۵۱
کد خبر: ۸۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس:
مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان فارس با اشاره به بهره‌برداری از ۲۰ پروژه تا پایان سال گفت: در نخستین روز از هفته دولت بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس در شهر صدرا کلنگ‌زنی شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سعیده ابراهیمی بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین کتابخانه شهر صدرا اظهار داشت: پروژه کتابخانه شهر صدرا یکی از پروژه‌های هفته دولت است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و بهره‌مندی مردم شهر صدرا و روستاهای اطراف این شهر از خدمات کتابخانه‌های عمومی طرح‌ریزی شده است. وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ مطالعه از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی و دولت است، گفت: کتابخانه صدرا در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع بنا می‌شود و زمین این کتابخانه از طرف شرکت عمران صدرا به اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس واگذار شده و مشکلاتی که پیش از این برای ساخت این کتابخانه وجود داشت، برطرف شده است. ابراهیمی با بیان اینکه کتابخانه صدرا بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس است، عنوان کرد: این کتابخانه در 4 طبقه و با زیربنای 3200متر پیش بینی شده است که طبقه همکف آن به بخش عمومی اختصاص دارد و در طبقه اول بخش‌های کودک و نابینایان، آمفی‌تئاتر و گالری قرار داده شده است. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: در طبقه دوم مخزن کتاب و بخش نشریات الکترونیکی و کافی نت قرار دارد و در طبقه سوم نیز سالن مطالعه خانم‌ها و آقایان و کلاس‌های vip برای کارگاه‌های خاص درنظر گرفته شده علاوه بر این در طبقه چهارم بخش‌هایی همچون سالن غذاخوری و سالن مطالعه آزاد به متراژ 400متر قرار داده شده است. وی بودجه این پروژه را 40 میلیارد ریال برآورد کرد و خاطرنشان کرد: این بودجه از سوی انجمن کتابخانه‎های عمومی شهر صدرا و دیگر دستگاه‌های استان فارس نظیر سازمان مدیریت استان فارس و فرمانداری شیراز تامین می‌شود و در صورت تامین اعتبار این پروژه ظرف 36 تا 48 ماه به بهره‎برداری می‌رسد. ابراهیمی از افتتاح 5 کتابخانه در این هفته خبر داد و تصریح کرد: 4 کتابخانه در نقاط روستایی با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و تا پایان امسال 20 پروژه به بهره‎برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، سعیده ابراهیمی بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین کتابخانه شهر صدرا اظهار داشت: پروژه کتابخانه شهر صدرا یکی از پروژه‌های هفته دولت است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و بهره‌مندی مردم شهر صدرا و روستاهای اطراف این شهر از خدمات کتابخانه‌های عمومی طرح‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ مطالعه از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی و دولت است، گفت: کتابخانه صدرا در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع بنا می‌شود و زمین این کتابخانه از طرف شرکت عمران صدرا به اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس واگذار شده و مشکلاتی که پیش از این برای ساخت این کتابخانه وجود داشت، برطرف شده است. 

ابراهیمی با بیان اینکه کتابخانه صدرا بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس است، عنوان کرد: این کتابخانه در 4 طبقه و با زیربنای 3200متر پیش بینی شده است که طبقه همکف آن به بخش عمومی اختصاص دارد و در طبقه اول بخش‌های کودک و نابینایان، آمفی‌تئاتر و گالری قرار داده شده است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: در طبقه دوم مخزن کتاب و بخش نشریات الکترونیکی و کافی نت قرار دارد و در طبقه سوم نیز سالن مطالعه خانم‌ها و آقایان و کلاس‌های vip برای کارگاه‌های خاص درنظر گرفته شده  علاوه بر این در طبقه چهارم بخش‌هایی همچون سالن غذاخوری و سالن مطالعه آزاد به متراژ 400متر قرار داده شده است. 

وی بودجه این پروژه را 40 میلیارد ریال برآورد کرد و خاطرنشان کرد: این بودجه از سوی انجمن کتابخانه‎های عمومی شهر صدرا و دیگر دستگاه‌های استان فارس نظیر سازمان مدیریت استان فارس و فرمانداری شیراز تامین می‌شود و در صورت تامین اعتبار این پروژه ظرف 36 تا 48 ماه به بهره‎برداری می‌رسد. 

ابراهیمی از افتتاح 5 کتابخانه در این هفته خبر داد و تصریح کرد: 4 کتابخانه در نقاط روستایی با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و تا پایان امسال 20 پروژه به بهره‎برداری می‌رسد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: