جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۱۸:۱۶
کد خبر: ۸۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
توسط بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت :
90 نفر از دانش آموزان 5 شهرستان فارس در ششمین مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی حضور یافتند

ششمین مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی برای دانش آموزان شهرستان های مهر، اوز، سپیدان، ارسنجان و سروستان از 12 تا 14مردادماه 1395 برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از سایت بنیاد ملی نخبگان این استان، در راستای اجرای برنامه مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی در استان فارس، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس 90 نفر از دانش آموزان 5 شهرستان استان سه روز میهمان بنیاد نخبگان استان فارس برای حضور در مرحله اول مدرسه تابستانه خلاقیت و ایده پردازی بودند.

در این برنامه به مدت سه روز در قالب کارگاه‌های آموزشی و مسابقات خلّاقانه-مفاهیمی از قبیل مسیر نخبگی، مشاهده و ایده‌پردازی، تفکر جانبی (Lateral thinking)، ارزش و هدف در زندگی، طوفان ذهن، هنر حل مسأله، مهارت های مطالعه و برنامه ریزی درسی، مدیریت پروژه و مدیریت زمان و خلاقیت هنری به دانش آموزان آموزش داده شد.

آئین اختتامیه مدرسه تابستانه «خلاقیّت و ایده پردازی» با حضور رییس بنیاد نخبگان فارس، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، رابطین پژوهشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان های مهر، اوز، سپیدان، ارسنجان و سروستان و مدرسین و دانش‌آموزان شرکت کننده در برنامه برگزار شد.

در آئین اختتامیه این مدرسه که پنج شنبه 14 مرداد ماه برگزار گردید دکتر شریف ضمن تشکر از اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و برگزارکنندگان مدرسه تابستانه «خلاقیّت و ایده پردازی» به معرفی بنیاد ملی نخبگان و برنامه های این بنیاد برای حمایت از دانش آموزان مقاطع ابتدایی در قالب طرح شهاب و دانشجویان و فارغ التحصیلان در قالب جوایز تحصیلی و تسهیلات دانش آموختگان برتر توضیحاتی را ارائه نمود.

ایشان خاطر نشان کرد در مقطع متوسطه برای پر کردن خلا استعدادیابی و پرورش خلاقیت برنامه هایی را در نظر گرفته ایم که طرح مدرسه خلاقیت و ایده پردازی از جمله این برنامه هاست که اهدافی از جمله پرورش مهارت های مورد نیاز دانش آموزان برای توانمندی در حوزه های مختلف را دنبال می نماید و تا کنون با گذشت یکسال از شروع اجرای این برنامه در استان نتایج خوب و قابل توجهی کسب گردیده و دانش آموزان خلاق و توانمندی در شهرستان های استان شناسایی شده اند که در حال حاضر تحت پوشش طرح دوست علمی بنیاد نخبگان فارس قرار گرفته اندو در آینده نزدیک با تکمیل مراحل مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی به عنوان سفیران فرهنگی و علمی بنیاد نخبگان فارس در ناحیه یا منطقه آموزشی خود فعالیت هایی را آغاز خواهند نمود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس آقای دکتر قجری نیز در این مراسم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان برنامه ابراز خوشحالی نمود که بنیاد نخبگان استان فارس برای کمک به آموزش و پرورش برنامه های خود از جمله مدرسه فصلی خلاقیت را طراحی و اجرا نموده است و از تمامی دست اندرکاران اجرای این برنامه تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد بتوانیم با همکاری متقابل کل استان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

در پایان این مراسم نیز از یک گروه از پسران و یک گروه از دختران به عنوان گروه های برتر تقدیر به عمل آمد و به تمامی دانش آموزان لوح یادبودی اهدا گردید.

لازم به ذکر است کارگاه‌های آموزشی توسط آقایان داسمه، بردبار، پرور و حجازی فر، حسین پور و خانم ها کشمیری پور، مهرپور، طیبی، شهامت منش و ابراهیمی و مسابقات توسط گروه دانشجویی کاپا (کاشفان استعداد، پرورشگران اندیشه) برنامه‌ریزی، تدوین و اجرا شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: