شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۵۳:۰۹
کد خبر: ۸۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
مدیر عامل شرکت توزیع برق خبر داد :
كريمي گفت: علي‌رغم تحريم‌هاي اقتصادي، برق منطقه‌اي فارس با احداث و راه‌اندازي پروژه‌هاي عظيم برق‌رساني گام بزرگی در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری ایسنا ، عبدالعزيز كريمي سه‌شنبه 2 شهريور، با گرامي‌داشت هفته دولت، در جمع خبرنگاران گفت: اين پروژه‌ها در محدوده استان‌هاي فارس و بوشهر به‌عنوان حوزه تحت اشراف برق منطقه‌اي فارس به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي گفت: از ميان 17 پروژه ياد شده، 11 پروژه با صرف اعتباري بالغ بر 40 ميليارد و 880 ميليون تومان در استان فارس آماده بهره‌برداري شده است و 6 پروژه به ارزش 26 ميليارد و 710 ميليون تومان در استان بوشهر به بهره‌برداري رسيده است.

كريمي با اشاره به افزايش مصرف برق در استان فارس، بخشي از پروژه‌ها را مربوط به برق‌رساني، افزايش ايستگاه‌هاي برق، احداث خطوط، پست و افزايش پست‌هاي فوق توزيع، دانست و گفت: علي‌رغم تحريم‌هاي اقتصادي، برق منطقه‌اي فارس با احداث و راه‌اندازي پروژه‌هاي عظيم برق‌رساني، شامل پروژه‌هاي احداث و افزايش ظرفيت پست‌هاي انتقال و فوق توزيع، پروژه‌هاي خطوط انتقال و اجراي طرح‌هاي ديسپاچينگ، مخابرات و فيبرنوري، اقدامات شايسته‌اي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته است.

او گفت: يكي از اقدامات برق‌منطقه‌اي ساخت پروژه‌هاي نيروگاهي مولد مقياس كوچك بوده كه با هدف تامين برق پايدار و با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي دنبال شده است.

كريمي خاطرنشان كرد: در اين راستا تاكنون در استان فارس 6 مولد نيروگاهي به بهره‌برداري رسيده و هفتمين نيروگاه با 6 مگاوات ظرفيت توليد و 10 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري، آماده بهره‌برداري است. برق توليد شده توسط اين نيروگاه‌ها به شبكه برق كشور تزريق مي‌شود و وزارت نيرو با عقد قرارداد خريد تضميني، انرژي توليدي را به‌مدت 5 سال خريداري مي‌كند.

او سرمايه‌گذاري در احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي را يكي ديگر از اقدامات مناسب برق فارس عنوان و اضافه كرد: تاكنون تفاهم‌نامه‌هايي در رابطه با احداث نيروگاه هزار مگاواتي برق خورشيدي منعقد شده كه اميدواريم در آينده از انرژي توليدي اين نيروگاه‌ها هم بهره‌ببريم.

كريمي همچنين گفت: افزايش توليد نيروگاه جزيره خارك در استان بوشهر يكي از دغدغه‌هاي ما بود كه در مرحله اول با انجام تعميرات اساسي و بازسازي نيروگاه‌هاي ديزل و گازي و در مرحله دوم با اضافه كردن سه واحد ديزل جديد توسط بخش خصوصي، به موفقيت‌هايي دست‌يافتيم و تابستان را بدون كمبود توليد سپري كرديم.

مدير عامل شركت برق منطقه‌اي فارس يادآور شد كه 14 هزار و 800 كيلومتر خط انتقال و فوق توزيع در فارس وجود دارد و اين استان 13 درصد كل خطوط كشور را در خود جاي داده و به اين لحاظ در كشور اول است.

نام:
ایمیل:
* نظر: