جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۲۳:۲۰
کد خبر: ۹۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
اختراع جدید مخترع مرکز رشد در راستای اقتصاد مقاومتی :
مخترع جوان مرکز رشد شهدای هسته ای سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس دستگاه هوشمند افزاینده بازده بخاری ساخت.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، فرشاد زارع مخترع 20 ساله مرکز رشد در گفتگو با خبرنگار این سازمان اظهار داشت : این دستگاه که کار ساخت آن از سال 1394 شروع شده و کار پایانی آن در سال 95 انجام شد در راستای صرفه جویی که یکی از اصول اقتصاد مقاومتی می باشد و با هدف کاهش و بهینه کردن مصرف گاز و تنظیم دمای محیط ساخنه شده است .

زارع افزود : این دستگاه نمونه داخلی و خارجی ندارد و بر روی هرگونه بخاری با هر سایز و اندازه ای قابل نصب است و در صورت حمایت از این طرح علاوه بر صرفه جویی مناسب در مصرف گاز، در شروع کار حدود 10 نفر نیز به صورت مستقیم وارد بازار کار خواهند شد. 

عضو کارگروه شیمی مرکز رشد شهدای هسته ای سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس در ادامه گفتگو با خبرنگار این سازمان خاطر نشان کرد : این طرح در حال حاضر به دلیل داشتن توجیهات علمی و منطقی تأییدیه های لازم را در کارگروه تخصصی الکترونیک مدیریت حمایت از مخترعین و مبتکرین دریافت کرده است و اقدامات تکمیلی طرح جهت اخذ تأییدیه های سازمان استاندارد ایران و گواهی ثبت اختراع نیز در حال نهایی دن است .

در پایان فرشاد زارع در خصوص مشخصات کامل طرح هوشمند افزاینده بازده بخاری نکات ذیل را بیان کردند :  

تنظیم دمای محیط به صورت خودکار

تنظیم شعله از طریق ریموت کنترل

کاهش مصرف گاز

صرفه جویی در هزینه ها

افزایش راندمان بخاری

مجهز به سنسور تشخیص گازهای مضر و هشدار به صورت صوتی و در صورت تداوم اقدام به خاموشی بخاری

نام:
ایمیل:
* نظر: