شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۰۵:۳۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۰۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
به علت جایگاه ویژه معماری که ساختمان این باغ دارد در مورد تاریخچه و سبک معماری آن نیز بحث شد.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس،از آغاز سال 95 واحد خواهران بسیج مهندسین شیراز برنامه ای را مدون نمود که جلسه حلقه های صالحین خواهران در ایام مشخصی و در مکانهای عمومی برگزار شود. پنجمین گردهمایی در باغ عفیف آباد برگزار شد. در این جلسه که تعداد زیادی از اعضا حضور یافتند شیوه ای متفاوت از گردهمایی شکل گرفت .

در این مکان گردشگری که افراد زیادی برای دیدن آمده بودند و محل جای خاصی برای میزبانی اعضا و نشستن دور هم را نداشت، اعضا نزدیک به دو ساعت در کنار هم ایستاده و به گفتگو و تبادل نظر پرداختند .

 به علت جایگاه ویژه معماری که ساختمان این باغ دارد در مورد تاریخچه و سبک معماری آن نیز بحث شد و اینکه چقدر سبک معماری و خانه سازی امروزی در سبک زندگی و دیدگاههای افراد می تواند موثر باشد . سبک جدا سازی حریمهای خانه نورگیری فضا سازی طراحی رنگ ،سبک ایوانها و ستونها همه حاکی از تفاوتهای نوع زندگی دارد . با وجود اینکه این ساختمان به عنوان سبکی از زندگی مرفه زمان خود است اما اگر به سبک خانه های قدیمی و عامه مردم هم توجه شود اصل نقشه و طرحها ،رنگها و زوایای درب و پنجرهها  و حتی قرار گیری باغچه حوض و حیاتها در بعد کوچک ،از یک نوع اصل و سبک زمان خود تبعیت می کند .به طور مثال نورگیری از اطراف،جدا سازی مطبخ و محل نشیمن و خواب،محل میهمان و اتاقهای اندرونی که با سبک زندگی امروزی بسیار متفاوت است  را می توان مثال آورد.

حاضرین در خصوص لوازم موجود در این ساختمان و دکوراسیون و چیدمان موجود از یک سو و فرسودگی قسمتهایی از ساختمان و لوازم نیز نظراتی را ارایه نمودند .

یکی از بخشهای دیدنی در این جلسه حضور و دیدار از موزه اسلحه و کاخ عبرت بود .در مورد تاریخچه کاخ نیز برای اعضا توضیحاتی داده شد.

در این جلسه عکس یادگاری به سبک و سیاق عکسهای قدیمی  گرفته شد و اعضا با حضور در یکی از کافی شاپهای خیابان عفیف آباد ضمن رفع خستگی ادامه جلسه و گفتگوهای رایج در جلسات را ادامه داد و تبادل نظر نموده و تقاضای ادامه این جلسات با این سبک را داشتند.

طی دو ماه گذشته اعضا در گروههای مجازی نیز حضوری فعال دارند که نظرات اعضا و پیامهای ارسالی در گروه خود جلوه ویژه ای از بازخورد برنامه داشت.

لازم به ذکر است که در این جلسه حلقه ها خود نیز در خصوص طرح و برنامه های تخصصی خود و آشنایی با اعضای جدید گروه خود نیز فعالیت ارزشمندی داشتند.

یا غ عفیف آباد میزبان جلسه حلقه های صالحین شد
حضور حلقهای صالحین در باغ عفیف آباد شیراز
یا غ عفیف آباد میزبان جلسه حلقه های صالحین شد
حضور حلقهای صالحین در باغ عفیف آباد شیراز
یا غ عفیف آباد میزبان جلسه حلقه های صالحین شد
حضور حلقهای صالحین در باغ عفیف آباد شیراز
یا غ عفیف آباد میزبان جلسه حلقه های صالحین شد
حضور حلقهای صالحین در باغ عفیف آباد شیراز

/224224
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
سارا نوری زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
12:37 - 1395/06/08
0
0
به به ! حضورتان پایدار و مبارک :)
نام:
ایمیل:
* نظر: