شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۱۶:۴۸
کد خبر: ۹۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
امام‌ جمعه اقلید:
امام‌ جمعه اقلید گفت: توجه جدی به روستاها و صنایع تبدیلی می‌تواند گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.
 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی بعد از ظهر دیروز در جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از معیار ارزش و برتری امت اسلام سخن گفت و با نفی هر نوع برتری دشمنان و کفار بر مسلمانان بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی اظهار داشت: عزت واقعی به خداوند متعال، پیغمبر خدا و مؤمنان اختصاص دارد.

وی به پیدایش حکومت اسلامی ایران در راستای اعتلای عزت و سربلندی مسلمانان اشاره کرد و گفت: این حقیقت در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به اثبات رسیده است.

طالبی با اشاره به اقتدار و عزت ایران اسلامی در منطقه و دنیا در سایه اسلام و انقلاب اسلامی، هدایت رهبری و وحدت، انسجام و همدلی عمومی از دشمنی مستکبران و توطئه‌های متعدد آنان برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و عنوان داشت: این اصل که ما بر دهان آمریکا و مستکبران می‌کوبیم و در برابر آن‌ها باصلابت و محکم ایستاده‌ایم امری حقیقی و واقعیتی غیرقابل‌ انکار و ثابت‌شده در جهان است.

امام‌ جمعه اقلید خاطرنشان کرد: مستکبران دنیا با ایران اسلامی همیشه دشمنی داشته، دارند و خواهند داشت اما پیروزی متعلق به اسلام و مسلمانان است.

وی در ادامه شهیدان رجایی و باهنر را الگوی مناسب برای خدمت به مردم دانست و با اشاره به دیدار دولتمردان با مقام معظم رهبری به بخش‌هایی از فرمایشات ایشان اشاره و تصریح کرد: هفته دولت فرصتی مناسب برای ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته به مردم است.

طالبی به تأکید رهبر بزرگوار به دولت برای در اولویت قرار دادن هفت سرفصل اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی، علم و فناوری، امنیت، فرهنگ، برنامه ششم و فضای مجازی اشاره و با تقدیر از اقدامات صورت‌ گرفته عنوان کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی جدی و کار و تلاش بیشتر در راستای رفع مشکلات و مسائل کشور اقدام کند.

امام‌ جمعه اقلید با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری بر لزوم دوری دولتمردان از تمرکز بر مسائل انتخاباتی و عدم توجه به مسائل کشور و وظایف و مسؤولیت‌ها تأکید کرد و گفت: بهترین تبلیغ برای دولت در رأس کار، اقدام و عمل آن دولت است.

طالبی از تأکید رهبر انقلاب بر لزوم پیگیری امور تا کسب نتیجه در زمینه اقتصاد مقاومتی و عملی سیاست‌های این اصل با کارهایی جهشی و خارج از روال اقدامات روزمره و متعارف سخن گفت و آن را یکی از مهم‌ترین وظایف دولت خواند و تصریح کرد: توجه جدی به روستاها و صنایع تبدیلی می‌تواند گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

امام‌ جمعه اقلید به انتقاد مقام معظم رهبری از کاهش شتاب رشد و حرکت علمی کشور در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه گفتمان پیشرفت علمی را لازم و ضروری دانست و از اهمیت مسائل فرهنگی از دیدگاه ایشان سخن گفت.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود مردم را سرمایه‌های اصلی کشور خواند و با تأکید بر لزوم امید و اعتماد آن‌ها یادآور شد: خدمات نظام مقدس و دولت جمهوری اسلامی ایران باید به گوش و اطلاع مردم برسد تا مانع پیروزی فتنه‌گرانی که به دنبال پاشیدن بذر نفاق در جامعه هستند شود.

امام‌ جمعه اقلید به اهمیت و نقش امر به ‌معروف و نهی از منکر در جامعه و پیگیری انجام‌شده برای اختصاص مکانی مناسب و دائمی به‌عنوان دفتر ستاد احیای این فریضه در سطح شهرستان اقلید اشاره و بر لزوم مساعدت مسؤولان در این راستا تأکید کرد و با بیان اینکه در برابر مردم به‌ویژه مستضعفان و محرومان وظیفه سنگینی به عهده‌ داریم حمایت ادارات خدمات‌رسان و ... برای کمک به ساخت مسکن آنان و اعطای امتیاز آب، برق، گاز و... رایگان را خواستار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: