يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۰۷:۱۰
کد خبر: ۹۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
در جهت رصد پیشرفت علمی نواحی صورت گرفت :
در راستای بازدیدهای فصلی مسئولین سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس به شهرستان های استان ، جانشین سازمان بسیج علمی از ناحیه مقاومت اقلید بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس، با نگاهی به مبانی دینی و تفکر قرآنی ، بخوبی می توان جایگاه علم، عالم و کسب دانش را در آیات و احادیث استخراج کرد که اگر بتوان استعداد ، توانایی و قابلیت های فردی و سازمانی را در موضوعات علمی و پژوهشی بخوبی شناسایی ،کشف و به جامعه معرفي كرد ؛ آنگاه با برنامه ریزی های میان مدت ، بلند مدت و حتی کوتاه مدت شاهد یک حرکت بزرگ علمی با هدف كمك به جهاد علمي در كشور خواهیم بود .

حسین پناهی جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی وفناوری در خصوص بازدیدهای علمی اظهار داشت : در راستای حرکت به سمت قله های علم و پیشرفت و رصد برنامه ها و میزان پیشرفت کار، توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس از برنامه های علمی پژوهشی به ویژه پایگاه علمی ناحیه بازدیدهای مداوم و پیوسته به عمل می آید .

در بازدید اخیری که از ناحیه مقاومت شهرستان اقلید به عمل آمد سرهنگ زارع فرمانده ناحیه به بیان فعالیت های علمی و پژوهشی صورت گرفته پرداختند و اعلام آمادگی ناحیه را جهت راه اندازی پایگاه علمی در سطح شهرستان از سازمان بسیج علمی اعلام کردند .

 در خلالل این دیدار حسین پناهی جانشین سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری نسبت به راه اندازی پایگاه علمی با توجه به شاخص ها و پتانسیل شهرستان در محقق شدن اهداف و تقویت و توسعه فعالیت های علمی - آموزشی در سطح پایگاه های علمی ابراز امیدواری کرد و در خصوص اهداف راه اندازی پایگاه های علمی اظهار داشت :  ایجاد حلقه های علمی- تربیتی در سطح مساجد و محلات ، توسعه ابتکارات، اختراعات و نوآوری ، ايجاد بانك اطلاعاتي جامع نخبگان و فرهیختگان بسيجي ، افزایش کارایی و اثر بخشی با روش های خلاقانه  و تفکر محور ، ارتقاء سطح تحصیلی بسیجیان پایگاه  از مهمترین اهداف مد نظر است .

جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس در ادامه  افزود : پایگاه های علمی می تواند به عنوان فعالیت های اثربخش در حوزه های توانمند سازی علمی، پژوهشی ( دانشی و مهارتی) برای اعضای عادی و فعال خود گام اساسی بردارد . 

پناهی در پایان این بازدید در خصوص فعالیت های علمی، پژوهشی و مهارتی پایگاه علمی به موارد ذیل اشاره کرد :
  1. آموزش ، مشاوره و توانمند سازی تحصیلی،علمی و پژوهشی و مهارتی

  2. برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی

  3. برگزاری بازدید های علمی

  4. ابتکار و خلاقیت و شیوه های نوین در نهادینه سازی فعالیت های علمی در سطح پایگاه

  5. گسترش خدمات علمی به آحاد مردم

  6. داشتن برنامه مطالعه کتب علمی

  7. برگزاری سخنرانی و نشست های علمی

  8. برگزاری نمایشگاه جهت ارائه دستاورد های علمی، پژوهشی و مهارتی

  9. برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارتی، کارآفرینی و فناورانه

  10. ایجاد فضای مناسب سخت افزاری به لحاظ انجام کار علمی و عملی

  11. ایجاد کتابخانه مناسب ( مجازی و حقیقی)

نام:
ایمیل:
* نظر: