جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۳:۴۰
کد خبر: ۹۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
در شهرک صنعتی بزرگ شیراز صورت گرفت
با حضور مقامات استانی، از بزرگ‌ترین واحد صنعتی تولید شیشه جنوب کشور در شهرک بزرگ صنعتی شیراز بهره‌برداری شد

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین واحد صنعتی تولید شیشه جنوب کشور در شهرک صنعتی بزرگ این شهر که با حضور استاندار فارس، فرماندار شیراز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و نیز جمعی از مسؤولان این استان برگزار شد با بیان این‌که این واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون‌بر 600 میلیارد ریال ایجاد شده است اظهار داشت: با راه‌اندازی این کارخانه برای 86 نفر اشتغال ایجاد شده است.

شاپور قنبری بابیان اینکه تمام مراحل تولید شیشه در این واحد صنعتی انجام می‌شود گفت: این کارخانه دارای بخش‌های موادسازی، انتقال مواد، کوره، فرمینگ و بسته‌بندی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ظرفیت فعلی تولید انواع ظروف شیشه و بطری در این مجموعه صنعتی را 20 تن در روز اعلام کرد و گفت: این ظرفیت تا پایان سال به بیش از 120 تن در روز خواهد رسید.

قنبری افزود: در این کارخانه از ماده اولیه سیلیس که در معادن کشور وجود دارد انواع ظروف شیشه‌ای باکیفیت تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس همچنین بابیان اینکه در هفته دولت امسال در مجموع 15 طرح عمرانی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به بهره‌برداری می‌رسند گفت: از این تعداد 10 طرح عمرانی و زیرساختی و پنج طرح صنعتی و تولیدی بوده که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان افتتاح‌ شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی افزون‌بر 72 میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هزینه شده است.

قنبری اجرای خط انتقال 66 کیلوولت برق شهرک صنعتی بزرگ شیراز را از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی آماده افتتاح اعلام کرد و گفت: این طرح باهدف توسعه و تقویت شبکه توزیع برق در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به‌عنوان مهم‌ترین قطب صنعتی جنوب کشور و با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، ایجاد شبکه 20 کیلوولت داخلی شهرک صنعتی بزرگ شیراز با 12 میلیارد ریال اعتبار و تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کازرون با 13 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های مهم زیرساختی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی سایر طرح‌های عمرانی آماده بهره‌برداری را شامل روشنایی شبکه داخلی شهرک صنعتی آباده، ساختمان آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی ملوسجان و جهرم، پروزه بیس و آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی پاسارگاد، پیاده‌روسازی شهرک صنعتی فتح‌آباد مرودشت، حفاری چاه و اجرای خط انتقال آب شهرک صنعتی مهر و آسفالت معابر شهرک صنعتی ملوسجان اعلام کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: