جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۳:۲۰
کد خبر: ۹۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس تاکید کرد
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: امروز دانش‌آموزان اول ابتدایی با 20 سال گذشته متفاوت هستند و جواب به نیازهای دانش‌آموزان، هنر تشکل‌های دانش‌آموزی است و باید با زبان علم و ابزار نوین با دانش‌آموزان سخن گفت.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس،  حمیدرضا آذری دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های دانش‌آموزی است و در آموزش‌وپرورش تشکل‌های غیررسمی نسبت به تشکل‌های رسمی بازدهی بالاتری دارند چراکه بسیاری از محدودیت‌های اداری را ندارند.

وی گفت: آموزش‌وپرورش از تشکل‌های نظام‌مند استقبال می‌کند و این سازمان باید به نیازهای دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشد که ممکن است اقتصادی، مذهبی و عاطفی باشد.

این مسؤول اضافه کرد: نیازهای انسان در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی متفاوت است بنابراین نگاه مدارس و آموزش‌وپرورش باید به دانش‌آموزان تغییر کند چراکه یک دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی نیازهای مختلفی دارد و نمی‌توان از یک روش در تمام دوران تحصیل استفاده کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس افزود: امروز دانش‌آموزان اول ابتدایی با 20 سال گذشته متفاوت هستند و جواب به نیازهای دانش‌آموزان، هنر تشکل‌های دانش‌آموزی است و باید با زبان علم و ابزار نوین با دانش‌آموزان سخن گفت.

آذری بیان کرد: امروز برخی دانش‌آموزان در حوزه علم و فناوری از معلمان جلوتر هستند و اگر نتوانیم به نیازهای‌ آنان جواب دهیم، به‌طورقطع آن‌ها نیازشان را جای دیگری برطرف می‌کنند.

وی ادامه داد: شهید مطهری در کتاب فطرت خود می‌گوید که انسان‌ها نیازهای فطری دارند که باید برطرف شود برای مثال زیبایی برای انسان یک امر فطری است و اگر دختران، زیبایی را در حجاب یافتند دیگر به دنبال زیبایی‌های کاذب نخواهند رفت.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس بیان داشت: امام خمینی (ره) شکل‌گیری نهادها و تشکل‌های مردمی را از ابتدای پیروزی انقلاب مدنظر و در حوزه آموزش‌وپرورش نیز ایشان به تشکیل اتحادیه انجمن اسلامی تأکید داشتند.

حامد علامتی خاطرنشان کرد: مقام مُعظم رهبری در سال 83 در ملاقات با دانش‌آموزان فرمودند که شما نقش نجات‌غریق را دارید و 9 سال بعد نیز دانش‌آموزان را افسران جنگ نرم خطاب کردند و این نشانه اهمیت جایگاه دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی است.

وی در پایان افزود: گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه‌های استکبارستیزی، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی از رسالت‌های اتحادیه انجمن اسلامی است و این اتحادیه در اجرای سند تحولات بنیادین مکمل فعالیت‌های تربیتی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: