دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۳۷:۰۶
کد خبر: ۹۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
در پارک علم و فناوری فارس راه اندازی شد :
دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان و نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و شرکت های دانش محور پارک علم و فناوری فارس و راه‌اندازی مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکار نوپای فاوا در پارک علم و فناوری فارس

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری روابط عمومی پارک علم و فناوری فارس، مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کار نوپای فاوا استان فارس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار فارس، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و مدیران ارشد استانی در  پارک علم و فناوری فارس افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم دکتر فرید مُـر، رئیس پارک علم و فناوری فارس ضمن خیرمقدم به مقام عالی وزارت، استاندار فارس و دیگر مهمانان، به تشریح اقدامات صورت گرفته در پارک فارس پرداختند و بیان داشتند که چهارمین مرکز رشد تخصصی در پارک علم و فناوری فارس با عنوان مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به نقش شرکت های دانش محور در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان داشت یکی از اهداف و برنامه های این پارک حمایت از برند سازی است که بر این اساس در روزهای آتی از سامانه جهانی خرید اینترنتی کالای ایرانی به عنوان یک برند ایرانی و در عرصه بین المللی رونمائی خواهد شد. 

دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه امروز زمینه فعالیت کسب و کار تجاری در فضای مجازی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است، اظهار داشت: مسئولان پارک‌های علم و فناوری وظیفه دارند در این زمینه از ایده‌های برتر کسب و کار در فضای مجازی حمایت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه در راستای حمایت از طرح‌های مرتبط با این حوزه برای راه‌اندازی دفتر مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کار نوپای فاوا استان فارس بیش از 5 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: شرکت مخابرات ایران ماموریت بزرگی را برعهده گرفته تا با ایجاد زیرساخت‌های فناوری و ارتباطات تجارت در فضای مجازی را تسهیل کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ایران فقط شهر تهران نیست خاطرنشان کرد: زمانی کشور در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق خواهد بود که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز استان‌ها بتواند از تمامی پارک‌های علم و فناوری حمایت کند.

دکتر واعظی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی مراکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کار نوپا در استان‌ها ایجاد اشتغال پایدار در فضای مجازی است عنوان کرد: براساس آمارها با راه‌اندازی چنین مراکزی قادر به ایجاد 6 هزار فرصت شغلی خواهیم بود.

وی همچنین تأکید کرد: برای قدردانی از جوانان باید آن ها را حمایت کرد.

وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به عزم دولت در ارتباط با عدم تصدی گری عنوان کرد: این اقدام دولت به این معنی است که مردم و بخش خصوصی رقیب دولتی نخواهند داشت.

همچنین مهندس سيد محمد علي افشاني، استاندار اظهار داشت: شركت هاي دانش بنيان وقتي اقدام به سرمايه گذاري مي كنند، به بازاريابي داخلي و بين المللي منتهي خواهد شد كه مهم ترين نياز براي موفق شدن همه شركت ها و توليدكنندگان است و بر اين اساس بايد مورد حمايت قرار بگيرند كه خوشبختانه در دولت، هم در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و هم در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اين اراده وجود دارد.

استاندار فارس با بيان اين كه نقش شركت هاي دانش بنيان در حفظ فرزندان كشور فراتر از محصولات و شغل هاي ايجاد شده و سرمايه هاي مادي و فيزيكي ايجاد شده توسط اين شركت ها است، اظهار داشت: اين جوانان در دنياي خارج زمينه كار برايشان وجود دارد و اگر در داخل زمينه شغل فراهم نشود و مورد حمايت قرار نگيرند راهي جز ترك ديار و مشغول شدن به كار و توليد در جايي كه امكانات برايشان فراهم است، ندارند.

مهندس افشاني با اشاره به اين كه حفظ اين فرزندان، مهم ترين نقش شركت هاي دانش بنيان و تشكل هايي است كه بايد از شركت هاي دانش بنيان حمايت كنند كه در نهايت به سرمايه انساني براي توسعه كشور دست خواهيم يافت، ادامه داد: وقتي در بافت جمعيتي تغيير ايجاد شود و نخبگان از جمعيت جدا شوند و زبده ترين، باهوش ترين و باسواد ترين افراد كشور از جمعيت جدا شوند نتيجه آن در چند دهه آينده نسل هاي بعدي مشاهده خواهد شد كه اميدواريم با اقدامات شركت هاي دانش بنيان زمينه حفظ فرزندان ايران اين سرمايه هاي اصلي كشور فراهم شود.

گفتنی است در این مراسم که رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیر عامل شرکت رایتل، معاونت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد استان فارس حضور داشتند، نمایشگاهی از توانمندی های فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شرکت های دانش محور پارک علم و فناوری فارس برگزار گردید که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت

 

نام:
ایمیل:
* نظر: