جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۰۵:۵۶
کد خبر: ۹۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی فارس صورت گرفت
در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی استان فارس در مورد واحدهای تولیدی و صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها، بحث و تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد.

به گزارش به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس  به نقل از خبرگزاری  فارس ، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی استان فارس که صبح امروز با حضور یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس، مشاور معاون وزیر و عضو هیأت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و روسا و مدیران امور شعب بانک‌های فارس صورت گرفت، مسائل و مشکلات واحدهای تملک شده یا در شرف تملک توسط بانک‌ها بررسی شد.

مشاور معاون وزیر و عضو هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی نیمه‌فعال یا غیرفعال که در اثر مشکلات اقتصادی نتوانسته‌اند وام‌های خود را بازپرداخت کنند و تحت تملک بانک‌ها درآمده‌اند، اظهار داشت: از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید این واحدهای تولیدی را به چرخه تولید و فعالیت بازگردانیم.

کمال‌الدین پیرموذن افزود: واحدهای تولیدی سراسر کشور که به علت بازپرداخت اقساط و وام‌های خود به تملک بانک‌ها درآمده‌اند با همکاری روسای بانک‌ها و ستاد تسهیلات استانی، طبق ضوابط از تملک خارج‌شده و به خودشان بازگردانده می‌شوند.

وی هدف خود از حضور در فارس را بازگشت به چرخه تولید واحدهای جانشین شده توسط بانک‌ها اعلام کرد.

پیرموذن اضافه کرد: اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش جدید، تقسیط و یا بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات و آزادسازی اسناد و وثیقه‌های این امر محقق شد.

عضو هیأت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با دستور رئیس ستاد قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تمام بانک‌ها موظف شدند این واحدها را به چرخه تولید برگردانند.

وی از تملک یا در شرف تملک 30 واحد تولیدی در فارس توسط بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم زمینه بازگشت این واحدها به چرخه تولید و فعالیت مجدد فراهم شود.

پیرموذن کارنامه فارس را در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید بسیار خوب و مناسب توصیف کرد و افزود: در راستای اجرای عملی شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تمام همت و تلاش دولت برای کسب نتیجه نهایی و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و راکد بوده که استان فارس تاکنون عنوان نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: صنایع کوچک و متوسط، ایجادکننده اشتغال، ارزش‌افزوده و دارای توان صادراتی نقش برجسته در خروج از رکود و توسعه اقتصادی کشور دارند که نظام بانکی کشور باید به یاری آن بشتابند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز گفت: در این جلسه پرونده 6 واحد تحت تملک بانک‌ها موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد با همراهی بانک‌ها به‌طور مجدد راه‌اندازی شوند.

شاهپور قنبری، افزود: در حال حاضر 30 واحد تولیدی و صنعتی این استان، در تملک بانک‌ها یا در شرف تملک بانک‌ها  قرار دارند که مقرر شد در جلسات مستمر این واحدها تعیین تکلیف شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: