دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۳۶:۲۲
کد خبر: ۹۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان:
معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه این اداره با کمبود نیرو مواجه است، گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا شود، مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی لازم است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس  به نقل از خبرگزاری فارس ، عبدالمهدی قاسمی دوشنبه شب در جلسه گرامیداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاونی‌های برتر این شهرستان که در سالن اجتماعات شهید امامی لارستان برگزار شد، اظهار داشت: تعاون یعنی کار جمعی که منجر به توسعه اقتصادی و اشتغال و کارآفرینی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه تعاون یعنی خیر جمعی، افزود: یک تعاونی با هفت عضو اولیه و با 350 هزار تومان سرمایه قابل تشکیل است.

وی با برشمردن برخی از مزایای فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها، تصریح کرد: بهره‌مندی از تسهیلات دولتی و مشوق‌های معافیت‌های اقتصادی ازجمله مزیت‌های فعالیت از طریق تعاونی‌هاست.

قاسمی با اشاره به راهبردهای دولت برای توسعه و تقویت فعالیت در قالب تعاونی‌ها، ادامه داد: در تعاونی‌ها می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های خُرد برای انجام کارهای بزرگ گام برداشت.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بابیان اینکه بهره‌گیری از قابلیت‌های فعالیت در قالب تعاونی‌ها در سراسر دنیا، افزود: مدیران تعاونی باید برای موفقیت در کارها توانایی‌های مدیریتی خود را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه لارستان در سال 94 توانست بین 29 شهرستان مقام چهارم استان فارس در حوزه تعاون را به دست آورد، یادآور شد: در حوزه آموزش مقام نخست استان فارس به لارستان اختصاص یافت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان بابیان اینکه این اداره با کمبود نیرو مواجه است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا شود، مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی الزامی است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه هفته تعاون در لارستان، گفت: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، دیدار از تعاونی‌ها، شرکت در نماز جمعه، غبارروبی قبور مطهر شهدا و غیره بوده است.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از تعاونی‌های برتر شهرستان لارستان که در سطح استان فارس و لارستان حائز رتبه شده‌اند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: