يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۲۳:۰۵
کد خبر: ۹۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس خبر داد
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس گفت: 7 هزار طرح کشت گلخانه‌ای با محوریت احداث 29 شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای در شهرستان‌های این استان با توجه به محدودیت آب و افزایش بهره‌وری کشاورزی در دستور کار است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس  به نقل از خبرگزاری فارس ، یدالله رحمانی  در دومین همایش برنامه‌ریزی کشت پائیزه با بیان‌ این‌که 7 هزار طرح کشت گلخانه‌ای با محوریت احداث 29 شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای در شهرستان‌های این استان با توجه به محدودیت آب و افزایش بهره‌وری کشاورزی در دستور کار است در سخنانی اظهار داشت: برای افزایش کشت گلخانه‌ای هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد و کشاورزانی که در این زمینه ورود کنند حمایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر صرفه‌جویی در مصرف آب بسیار ضروری شده و در این مورد  از 250 هکتار توسعه آبیاری تحت‌فشار 28 هزار و 200 هکتار آن در این استان اجرایی و عملیاتی شده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس تصریح کرد: در سال جاری از سوی دولت 2 هزار و 740 میلیارد تومان برای 250 هزار هکتار توسعه آبیاری تحت‌فشار در کشور اختصاص داده شده که سهم استان فارس 30 هزار هکتار است.

رحمانی بیان داشت: ترویج کشت گیاهان کم‌آب‌بر، کلزا، اصلاح الگوی کشت و راه‌اندازی سایت‌های الگویی برای توسعه بخش کشاورزی موردتوجه مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

وی اضافه کرد: استان فارس رتبه نخست را در جذب منابع در 108 طرح با اختصاص 156 میلیارد تومان از تسهیلات رونق اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: