پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۵۵:۵۵
کد خبر: ۹۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای مقابله با خشک‌سالی و مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی کشت کلزا در سال جاری از 3 هزار هکتار به 15 هزار هکتار در این استان افزایش‌ یافته است.


به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس  به نقل از خبرگزاری فارس ، محمد صادقی در دومین همایش برنامه‌ریزی کشت پائیزه با اشاره به این‌که برای مقابله با خشک‌سالی و مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی کشت کلزا در سال جاری از 3 هزار هکتار به 15 هزار هکتار در این استان افزایش‌ یافته است در سخنانی اظهار داشت: استان فارس با 69 هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار رتبه نخست را در میان سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش علمی بهره‌برداران در قالب دوره‌های آموزشی، استفاده بهینه از مصرف آب، توسعه آبیاری تحت‌فشار و ورود کشاورزان به عرصه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، برای بالا بردن تولیدات محصولات کشاورزی و باغی ازجمله برنامه‌های در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است.

معاون امور مشتریان بانک کشاورزی فارس نیز در این همایش در سخنانی اظهار داشت: استان فارس رتبه سوم کشور را با پرداخت 4 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط در این زمینه به خود اختصاص داده است.

فرح‌بخش خاطرنشان کرد: در راستای تحقق مطالبات کشاورزان در سال جاری 8 هزار میلیارد ریال وجوهات گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی تصریح کرد: اختصاص کارت‌های الکترونیک برای خرید نهاده‌های کشاورزی از سوی بانک کشاورزی از دیگر فعالیت‌های ارائه‌شده به جامعه هدف بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: