شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۳۳:۱۶
کد خبر: ۹۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس :
سردار غیاثی دیروز با حضور در معاونت دانش و پژوهش و سازمان بسییج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس از مراکز رشد و غرفه های مخترعین بازدید کرد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس این بازدید از ساعت 18 با حضور سردار و خیر مقدم گفتن کارکنان سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس آغاز شد .

سردار غیاثی در بدو ورود از غرفه سامانه بیدار یا پیش بینی وقوقع زلزله بازدید کرد . در این یازدید مخترع باقری به تشریح دستگاه ساخته شده پرداخت . این دستگاه که در شرکت فن آور فاتحان ثریای صلح سبز وابسته به مرکز رشد شهدای هسته ای شیراز شده بود با گردآوری و پردازش اطلاعات و تلفیق آنها با هم پس از ارسال به سرور مرکزی وقوع زلزله را پیش بینی می کرد .اختراع دیگری که در این غرفه توسط سردار غیاثی  بازدید شد دستگاه بارور سازی ابرها بود که این دستگاه بنا به گفته مهندس باقری پس از کار های میدانی پیچیده ساخته شده است و از نظر هزینه و درصد خطا بسیار بهتر از نمونه های دیگر داخلی و خارجی می باشد .

سردار غیاثی در ادامه بازدید وارد غرفه شیمی شد . در این غرفه فرشاد زارع به معرفی اختراعات خود پرداخت . زارع در مورد دستگاه هوشمند بخاری که ساخته ایشان می باشد و در خصوص تأثیری که این دستگاه در میزان صرفه جویی در انرژی مصرفی و در نتیجه کاهش هزینه ها دارد خارنشان کرد : این دستگاه در راستای اقتصاد مقاومتی و کم کردن هزینه ها و حمایت از تولید داخلی ساخته شده است .

غرفه بعد که مورد بازدید قرار گرفت غرفه مکانیک بود . در این غرفه مهندس محمد مرضا رنجبر به معرفی محصولات خود ، المک گاز ، دستگاه اسکنر ، دستگاه الکتروفیوژن پرداخت . مهندس رنجبر در ادامه توضیحات خود گفت  : دستگاه های اسکنر و الکتروفیوژن پس از بررسی های میدانی و کار بر روی نمونه های خارجی که تعمیر آنها هم بسیار سخت و دشوار بود ساخته شد که نسبت به نمونه های خارجی بسیار کم هزینه تر است .

سردار غیاثی در ادامه بازدی از غرفه ها به همراه مسئول سازمان بسیج علمی و شورای معاونت وارد کارگاه اقتصاد مقاومتی شد .

مسعود تمدن مسئول مرکز رشد شهدای هسته ای شیراز و کارگروه اقتصاد مقاومتی در خصوص فعالیت های کارگروه اقتصادی اظهار داشت : محصولات مختلفی در این کارگروه تهیه و روانه بازار می شود که یکی از آنها دستگاه تقویت استارت و دستگاه دزدگیر کارتی می باشند که هم اکنون در حل بسته بندی آنها هستیم . تمدن با بیان اینکه علاوه بر بازار داخل، در حال حاضر این محصول را به کشورهای مختلف من جمله عراق نیز صادر می کنیم افزود : در سال قبل حدود 13 نفر را در همین مکان مشغول به کار کرده بودیم که متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی با 8 نفر از آنها  تسویه حساب کردیم . تمدن  در خصوص انتظارات خود از سردار غیاثی گفت : در حال حاضر با مشکلات مالی روبه رو هستیم که انتظار حمایت بیشتر وجود دارد .

غرفه بعد که توسط سردار غیاثی مورد بازدید قرار گرفت غرفه محصولات نفت و گاز بود .

در این غرفه مهندس مؤذنی مسئول غرفه محصولات خود را معرفی کردند مؤذنی در گزارشی مختصر بیان داشت : در این مرکز هم خدمات فنی و هم خدمات تولیدی انجام می شود .

مؤذنی در خصوص اختراعات مهم و کاربردی موجود در غرفه گفت : سیستم کنترل از دور شیرهای ایستگاه های گاز یکی از مهمترین اختراعات می باشد که می تواند از راه دور ایستگاه های گاز را به صورت مرکزی کنترل کند .

فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه از غرفه محصولات بهداشتی و دستگاه gsm  بازدید کردند .

مهندس علی زارعی سازنده دستگاه gsm در خصوص ویژگی های این دستگاه گفت : مشکل هدر رفتن آب در سطح چاه های کشور و عدم کنترل دقیق بر روی میزان آب مصرفی در چاه ها توسط این دستگاه برطرف می شود و در واقع این دستگاه می تواند با نصب بر روی چاه های کشور توسط یک دستگاه مرکزی میزان آب مصرفی را در چاه ها کنترل کند .

در ادامه محمد حسین قریب مخترع غرفه شیمی در حضور سردار غیاثیس از اختراعات خود که اسپری های مختلف لاستیک و داشبورد ، اسپری ام دی اف و چوب ، اسپری موتور شو ، واکس بدنه خودرو ، کارواش بدون آب ( که توانایی شستشوی سه بار خودرو را دارد ) رو نمایی کرد و اظهار داشت : کلیه این محصولات تجاری سازی شده اند و نسبت به نمونه خارجی آنها که بسیاری از آنها بدون گمرک وارد مرز می شوند بسیار کم هزینه تر و باصرفه تر است .

در آخرین غرفه ای که دیروز مورد بازدید قرار گرفت محصولاتی مربوط به پزشکی و برخی اختراعات دیگر در زمینه ساختمان و لوازم جانبی خودرو مانند کارواش همراه به چشم می خورد .

محمد امین محمدی کارشناس ارشد تغذیه در قسمت پزشکی، در خصوص ویژگی های ماده ای که مختص شرایط جنگی ساخته شده بود گفت : این ماده توسط چندین دکترای رشته های تغذیه ساخته شده است که در واقع  ماحصل چندین مقاله است و ترکیبی از همه پرتئین ها و کربوهیدردرات ها و دیگر مواد لازم بدن می باشد و می تواند در شرایط سخت جنگی نیازهای غذایی بدن را برطرف کند و این امکان را به رزمنده ها میدهد که با حداقل بار همراه در جنگ شرکت کنند .

در پایان بازدید سردار ازبخش غرفه ها، مخترعین حاضر چند سنگ قیمتی را که در نمای ساختمان و حتی در مزار شهدا قابل استفاده  بود رونمایی کرند . این سنگ ها که قابلیت  نورپردازی داشتند به گونه ای طراحی شده بودند که در صورت قطعی برق و خاموشی تا حدودی بتوانند روشنی محیط را تأمین کنند .

فرمانده سپاه فجر پس از بازدید از غرفه های سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس وارد جلسه شورای معاونت دانش و پژوهش و سازمان بسیج علمی شد .

نام:
ایمیل:
* نظر: