جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۴۸:۲۴
کد خبر: ۹۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امسال افزون بر 5 هزار فعال صنعتی در فارس آموزش داده می‌شوند.

به گزارش به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس  به نقل از خبرگزاری فارس ،شاهپور قنبری در بازدید از مرکز ارتقای مهارت فنی‌وحرفه‌ای در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با بیان اینکه وجود این مرکز در شهرک صنعتی بستر مناسبی را برای بهره‌مندی واحدهای صنعتی و شاغلان این واحدها برای ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز واحدهای صنعتی فراهم کرده است، اظهار داشت: لازم است واحدهای صنعتی از این ظرفیت برای ارتقای سطح مهارتی نیروهای شاغل خود استفاده کنند و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: ارتقای سطح کمی و کیفی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

قنبری ادامه داد: ارائه آموزش به واحدهای صنعتی از مهم‌ترین رسالت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در بحث نرم‌افزاری و حمایت از صنایع کوچک است.

به گفته وی، یکی از برنامه‌های محوری امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارائه آموزش به 100 هزار نفر از فعالان صنایع کوچک در سطح کشور است که در این زمینه سهم فارس ارائه آموزش به بیش از 5 هزار نفر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: آموزش‌ها در حوزه‌های تکنولوژی مهارتی، کارآفرینی، بازار و بهره‌وری  به صنایع کوچک ارائه می‌شود و در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در کشور پیشتاز است.

قنبری در ادامه با اشاره به انعقاد  تفاهم‌نامه خدمات آموزشی بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی به صنایع گفت: این تفاهم‌نامه جهش مناسبی در ارتقای آموزش‌ها به واحدهای صنعتی ایجاد می‌کند و ما نیز در سطح استانی به زودی تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای فارس منعقد خواهیم کرد.

* ارائه آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شیراز

مدیر مرکز ارتقای مهارت  شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز از ارائه آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای به واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک خبر داد.

کاووس کاووسی گفت: این آموزش‌ها توسط مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان یکی از مراکز 5 گانه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح شیراز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در رشته‌های، ایمنی و بهداشت، جوشکاری و برق برگزار می‌شود، گفت: ارائه این آموزش‌ها توسط اساتید و کارشناس مجرب مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی بزرگ شیراز همچنین افزود: ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای در این شهرک که بزرگترین شهرک صنعتی و یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود و برای ارتقاء بخش صنعت بسیار مهم و ارزشمند است.

کاووسی از پیش‌بینی برگزاری 150 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در این مرکز در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 113 هزار نفر ساعت آموزش انجام شده و به شرکت‌کنندکان گواهی معتبر ارائه شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: