شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۲۵:۲۵
کد خبر: ۹۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
شیراز :
معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه علوم پزشكي شيراز از برگزاري نشست معاونان پژوهشي دانشگاه هاي علوم پزشکی تيپ یک كشور در شیراز خبر داد.

 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از "وب دا" ، چهارمين نشست هم انديشي معاونان پژوهشي و فناوری دانشگاه هاي علوم پزشكي تيپ یک کشور، هجدهم شهریور، در مجتمع فرهنگی آموزش ورزشی ولايت، با حضور دکتر "سید بصیر هاشمی" معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر "حسین میرخانی" قائم مقام معاون و مديران پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، معاونان پژوهشي و فناوری دانشگاه هاي علوم پزشكي كرمان، مشهد، تبريز، شهيد بهشتي، اهواز، اصفهان و تهران، با محوريت مراكز تحقيقاتي، برگزار شد.

دكتر "سيد بصير هاشمي"، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در این نشست ضمن تاكيد بر اهميت پژوهش در علوم پزشکی و تاثیری که در استقلال ملی به همراه دارد، راه اندازي كوهورت در شيراز و در شهرستان هاي استان از جمله خرامه و بالاده كازرون، راه اندازي انستيتو سلول هاي بنيادي و پزشكي بازساختي و راه اندازي پژوهشكده ها، حمايت از طرح هاي HSR‌ در معاونت پژوهشي و فناوري را گامی در این راستا برشمرد.

در ادامه قائم مقام معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه، با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست ها در همفکری و تبادل آرا برای ارتقای فعالیت هیا پژوهشی، گفت: نشست های پیشین در مشهد برگزار شد و در پیشبرد برنامه ها، بسيار مفيد بود.

دكتر "ميرخاني" افزود: پژوهشكده ها و مراكز تحقيقاتي، بازوهاي اجرايي معاونت پژوهشي هستند كه مشكلات خاص خود را دارند و لازم است در نشست های مختلفي كه برگزار مي شود، نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

در اين نشست در خصوص جايگاه تشكيلاتي و اداري پژوهشكده ها و مراكز تحقيقاتي، نحوه نظارت بر مديريت و كاركرد مراكز تحقيقاتي، ماموريت محوري و ارتقای كيفي مراكز تحقيقاتي در راستای مرجعيت علمي آنها بحث و تبادل نظر شد و دیگر معاونان پژوهشي و فناوری شرکت کننده، سياست هاي دانشگاه خود را برای تقويت نقاط قوت و برطرف كردن نقاط ضعف موجود، معرفی کردند.

نشست های هم انديشي معاونان پژوهشي دانشگاه هاي علوم پزشكي تيپ یک، هرسه ماه يك بار برگزار مي شود و مقرر شد نشست بعدي در ماه آذر با موضوع تجربيات و مسايل مراكز تحقيقاتي در رابطه با جذب اعضای هيأت علمي پژوهشي، ‌دوره هاي پسادكترا، دانشجويان دكتراي پژوهش محور و دستياران پژوهش، در دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار شود.

در ادامه این نشست، جمعی از معاونان پژوهشی شرکت کننده، از برج پژوهشي محمد رسول الله(ص) بازديد کردند و با فعاليت و نحوه اداره و بهره برداري مراكز تحقيقاتي مستقر در برج، آشنا شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: