کد خبر: ۹۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
یک مدیر مدرسه علمیه گفت:
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب (ع) با بیان اینکه بهترین راه شناخت عید قربان و حج استفاده از بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است گفت: متأسفانه ما نسبت به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب به‌ عنوان متن و منبع آموزشی نگاه نمی‌کنیم و تصورمان این است که این فرمایشات صرفاً پیام‌های سیاسی برای اخبار است.
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس ، حجت‌الاسلام مجيد سینایی مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب (ع)، به مناسبت عید قربان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای منا، درباره رابطه حج و معرفت الهی، گفت: عید قربان عید بندگی پروردگار است عید لبیک گفتن به اطاعت از دستورات الهی است و این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه انسان نسبت به خالق خود معرفت و محبت داشته باشد.
 
وی افزود: به هر میزان که انسان نسبت به پروردگار خود معرفت کسب کند به همان میزان محبت او نسبت به خداوند افزایش‌یافته و به همان میزان اوامر و دستورات او را لبیک گفته و اطاعت و بندگی می‌کند.
 
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب (ع)، با اشاره به اینکه طواف حاجیان در عید قربان فقط یک مراسم خشک بی‌روح نیست در آن آموزش، پرورش، تربیت و تزکیه وجود دارد، عنوان کرد: بندگان الهی در عرض یک یا دو روز نزد خانه خدا جمع شده و بسیاری از مفاهیم دینی و خداشناسی خود را در آنجا بازنگری می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام سینایی افزود: در بازنگری احکام دین به‌خصوص درباره حج و نماز باید به دیدگاه امام راحل توجه شود چراکه ایشان یک‌بار دیگر فرمایشات ائمه معصومین (ع) را که در لابه‌لای کتاب‌ها باقی‌مانده بود به شکل واضحی استخراج و آن را در مناسبت‌های مختلف مانند حج برای مردم بیان کردند.
 
وی با اشاره به اینکه امام راحل به شکلی عمیق و رهبر معظم انقلاب به شکلی وسیع به موضوعات دینی ازجمله حج پرداختند، گفت: نظام‌های حوزوی، آموزش‌وپرورش و دانشگاهی می‌توانند یکی از متن‌های درسی علم آموزان را از بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب قرار دهند.
 
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب (ع)، افزود: متأسفانه ما نسبت به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب به‌عنوان متن منبع آموزشی نگاه نمی‌کنیم و تصورمان این است که این فرمایشات صرفاً پیام‌های سیاسی برای اخبار است.
 
حجت‌الاسلام سینایی با اشاره به اینکه نقطه‌نظرات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره اسلام و به‌خصوص درباره عید قربان، حج و نماز صرفاً جنبه عبادی ندارد بلکه اجتماعی و سیاسی است که در زندگی مردم دخالت دارد، ابراز کرد: بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب بسیار نزدیک به اهل‌بیت (ع) بوده و بهترین منبع برای برنامه‌سازان در حوزه‌های علمیه، آموزش‌وپرورش و رسانه ملی است که می‌تواند از طریق این سه حوزه وارد متن جامعه شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه شناخت عید قربان و حج استفاده از بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.


منبع :طنین یاس
نام:
ایمیل:
* نظر: