شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۴۲:۲۱
کد خبر: ۹۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
در شبکه استانی صورت گرفت
برنامه شب پارسی دیشب با حضور چهار مخترع در بخش نانو و رونمایی از کاهگل ضد آب بر روی آنتن رفت

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی ، با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر "شتاب بخشيدن به جريان تحقيقات و نوآوري"، "عدم انحصارطلبي در تحقيقات و نوآوري"، "جذب ذهن‌هاي برتر" و به منظور فراهم آوردن زمینه علمی و پژوهشی و در راستاي تقویت روحیه عزت، افتخار، خود باوری ملّی و حمایت از اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و همچنین حمایت و معرفی مخترعین بسیجی، تیم نانو علمی ، پژوهشی ناحیه ثارالله وابسته به معاونت دانش پژوهش و سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، دیشب با حضور در برنامه پرمخاطب شب پارسی به معرفی محصولات خود پرداختند .

در این برنامه که پس از چند روز وقفه با پیگیرهای صورت گرفته مجددا دیشب از ساعت 22 به صورت زنده از شبکه استانی پخش شد چهار مخترع از مراکز رشد شهدای هسته ای شیراز ، علمی ، پژوهشی ناحیه ثارالله به معرفی محصولات خود پرداختند .

در برنامه دیشب که با حضور تعداد زیادی از مدعوین پخش می شدابتدا خانم سعیده عرب زاده مسئول تیم نانو به معرفی مرکز علمی ، پژوهشی مبین سپاه ثارالله پرداخت و در ادامه خانم طاهره پرویزی  به اشاره  به دستاوردهای تیم در خصوص نانو ذرات پرداخت .

در ادامه برنامه مهندس علی بنیادی حقیقی در خصوص طراحی و ساخت چند طرح نانو بویژه کاهگل ضد آب اظهار داشت : با این دستاورد بنا را بر این گذاشتیم تا بتوانیم از معماری اسلامی ایرانی محافظت بکنیم  و در پایان برنامه مهندس حبیب مشکین فام، سازنده کاهگل مقاوم به آب با اتکا به دانش نانو گفت : ضخامت یک و نیم میلیمتر در برابر ضخامت 3 تا 4 سانتیمتری کاهگل طبیعی، سبک وزن بودن، مقاومت در برابر آب و رطوبت، استفاده نکردن از حلال های نفتی و مواد مشتعل شونده و چسبندگی زیاد به سطوح مختلف از مزیای این کاهگل است.

مشکین فام در ادامه افزود :  مقرون به صرفه بودن نسبت به نماهای مدرن موجود، طول عمر 7 تا 10 سال بدون نیاز به بازسازی، نداشتن گرد و غبار و دارا بودن قابلیت تنوع رنگی را از دیگر ویژگی های این پوشش کاهگلی از دیگر ویژگی های این محصول می باشد .            

این مبتکر بسیجی با استفاده از این نوع پوشش طرح های زیادی را در بافت های تاریخی و روستاهای گردشگری استان فارس اجرا کرده است. این نوع کاه گل در ضخامت کم و بر روی هر سطح صاف قابل اجراست .

حبیب مشکین فام فرد در خصوص هدف از ساخت این نوع پوشش کاه گلی خاطر نشان کرد : از اداف اصلی من در ساخت این محصول احیا بافت اماکن تاریخی و گردشگری می باشد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس کاهگل مقاوم به آب، علاوه بر دارا بودن تاییدیه ستاد توسعه نانو، به شماره 83200 در اداره کل مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است و این اختراع از طرح های برگزیده جشنواره رویش سال 94 بوده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: