جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۱۳:۴۶
کد خبر: ۹۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
رئیس مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری فارس خبر داد
رئیس مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری فارس گفت: به شرکت‌های دانش‌بنیان که تازه تأسیس شده‌اند تا سقف 750 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه اختصاص داده می‌شود
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس، به نقل از خبرگزاری فارس ، احسان آزادی امروز در حاشیه رونمایی از سامانه راکت هوشمند اطفا حریق که برای نخستین‌بار در جهان در شیراز طراحی و ساخته شده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: پیگیری معافیت‌های مالیاتی و گمرکی تا 100 درصد، ارائه مشاورهای مالی، حقوقی و بازاریابی به‌صورت رایگان، تهیه مکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان با هزینه بسیار اندک و نیز خدمات عمومی و اطلاع‌رسانی ازجمله فعالیت‌های مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری این استان است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 150 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان فارس مستقر شده‌اند و برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های تازه‌تأسیس سازوکارهای تعریف‌شده‌ای ارائه شده است.

رئیس مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان فارس تصریح کرد: در سال جاری بیش از 30 شرکت جدید در پارک علم و فناوری فارس پذیرش‌ شده و نیز برای نخستین‌بار محصول جدید شرکت آلتون صنعت جنوب با عنوان نسل جدید سیستم‌های اطفا حریق هوشمند در این مرکز رونمایی شده است.

آزادی بیان داشت: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در سال مالی گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد ریال و 10 میلیارد ریال ارزی بوده که نشان از اهمیت تولید و صادرات از سوی این شرکت‌ها است.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری سازمانی است که به‌وسیله متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه در راستای توسعه عدالت از طریق توسعه فرهنگ نوآوری و توان رقابتی شرکت‌های حاضر در پارک و موسسه‌های متکی بر علم و دانش است.

این مسؤول بیان داشت: تجاری‌سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی، تحقق ارتباط بین بخش‌های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه‌های داخلی و بین‌المللی، حمایت از تأسیس شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری، تحقیقاتی و مهندسی نوآور و حضور مؤثر در بازارهای فناوری جهانی از دیگر اهداف این مرکز است.

آزادی اظهار داشت: در حال حاضر در هشت شهرستان آباده، استهبان، جهرم، سپیدان، فسا، قیروکارزین، لارستان و کازرون برای حمایت از مؤسسات مستقر در این شهرستان‌ها مرکز رشد واحدهای فناوری تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فعالیت واحدهای فناوری پذیرش‌شده در مرکز رشد فناوری جامع شامل برق و الکترونیک، ساخت و تولید، مکاترونیک، مواد و متالوژی، فناوری‌های نوین، اپتیک و لیزر، مدیریت شهری، خدمات مهندسی، علوم پزشکی و دارویی، عمران، هنر، گردشگری و معماری است.

رئیس مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری فارس تصریح کرد: این مرکز در رشته‌های مهندسی شیمی، نفت، گاز، پتروشیمی و در مرکز رشد کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی در رشته‌های زیست‌فناوری کشاورزی، ماشین‌آلات، ابزار دقیق و آزمایشگاهی، محصولات غذایی نوین، گیاهان دارویی، معطر و ادویه‌ای، ریزافزایی، نانوفناوری کشاورزی‌های مدرن آبیاری فعالیت کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: