يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۱:۴۰
کد خبر: ۹۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
شیراز :
در آیین اختتامیه نشست بررسی چالش های حوزه دارویی در شیراز، مطرح شد: راه اندازی دفتر مطالعات راهبردی دارویی؛ خلاقیتی دیگر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز


به گزارش سُازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از ، "وب دا" در شیراز، دکتر "محمدهادی ایمانیه"، افزود: دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کمیته ای برای تفکر در ارتباط با برنامه ریزی های مرتبط با موضوع دارو، از بین دانشجویان و با کمک اساتید این رشته در دانشکده داروسازی، راه اندازی کردند.

او فعالیت این کمیته راهبردی را، در حوزه های دارویی مانند آموزشی، پژوهشی، تولید دارو، صادرات و واردات، گیاهان دارویی، توزیع دارو، شرایط  استاندارد بودن داروخانه ها، صنعت دارو و آینده شغلی داروسازان، عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام در نوع خود بی نظیر است و امیدواریم بتوانیم برای همه دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک کمیته راهبردی، تفکر و هم اندیشی در رشته های مختلف، داشته باشیم.

دکتر ایمانیه با اشاره به قدمت دانشکده داروسازی شیراز و وجود استادان مطرح در این دانشکده، اضافه کرد: دانشجویان دانشکده داروسازی شیراز، در این عرصه پیشتاز شدند و انتظار داریم نه تنها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بلکه در تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم، گسترش پیدا کند.


دکتر ایمانیه، با تاکید بر تداوم برگزاری اتاق های فکر و نشست های هم اندیشی، خطاب به دانشجویان گفت: لازم است یکی از فعالیت های کمیته راهبردی برای پیشبرد اهداف به جمع آوری اطلاعات و آمار در حوزه دارویی، مانند میزان صادرات و واردات، قاچاق و مسایل مختلف دیگر اختصاص یابد و همچنین، برای اثبات کردن خود به مسولان کشور، ریشه ها را محکم کرده و در برخی موارد مانند قدرت داشتن در آمار و اطلاعات، آن را نشان دهید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: سال گذشته پس از گشایش اتاق تمیز دانشکده داروسازی، تولید برخی از داروها به ویژه با استفاده از بای تکنولوژی آغاز شد که امیدواریم استان فارس در راستای تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با وجود این اتاق تمیز و تلاش های صورت گرفته، به جایگاه ویژه ای در این حیطه برسد.

دکتر ایمانیه، ادامه داد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، از ابتدای سال جاری، نشست های بسیاری در دفتر دانشگاه و جهاد کشاورزی با حضور صاحبنظران استان، برگزار می شود تا بتوانیم صادرات و تولید داروهای گیاهی را در پایان سال 95، به پنج برابر ابتدای سال 95 برسانیمو این نشانگر یک عزم راسخ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برپایی نمایشگاه گیاهان دارویی در شیراز، در دو ماه آینده، خبر داد.


رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم در این آیین، یادگیری فکر کردن به فرآیندها، برنامه نوشتن، اصلاح و اجرا را از ویژگی های این نشست ها برشمرد.

دکتر "سلیمان محمدی سامانی"، دانشجویان را استعدادهای کشور دانست و افزود: با تلاش بسیار به عنوان یک فرد موثر، با احترام به ایده ها و عقاید دیگران، عامل تغییرات بزرگ و مناسب در جامعه باشید و با ارایه خدمات، برای دیگران سرمشق باشید.

رییس دفتر مطالعات راهبردی علوم دارویی دانشگاه، گفت: فعالیت های فکری برای هیچ فردی خستگی ندارد و در این نشست ها این موضوع را، مشاهده کردیم.

دکتر "عبدالعلی محقق زاده"، افزود: در این نشست ها، دانشجویان و اساتید با نگاه هم اندیشی و مناظره منطقی، طرح ها و ایده های مختلفی در زمینه آموزشی و پژوهشی، ارایه دادند.

دکتر محقق زاده، ادامه داد: با فکر و اندیشه و با تشکیل گروه متفکرانه و ایجاد اتاق فکر در حوزه داروسازی، انتظار یک چشم انداز بزرگ را داریم.

دستیار فارموکولوژی رشته داروسازی دانشکده داروسازی شیراز، گفت: دفتر مطالعات راهبردی دارویی، به همت جمعی از دانشجویان و اساتید دانشکده داروسازی شیراز، برای نخستین بار در دانشگاه های علوم پزشکی کشور راه اندازی شد.


دکتر "علیرضا برزگر"، نگاه استراتژیک و راهبردی به چالش های موجود در حوزه داروسازی را، یکی از اهداف دفتر مطالعات راهبردی دارویی، عنوان کرد و افزود: امیدواریم با این کار و انجام پروژه ها از سوی اعضای دفتر و ارایه اطلاعات آن به سازمان های مربوطه، گامی برای بهبود حوزه داروسازی و جایگاه آن، برداریم.

دبیر اجرایی نشست بررسی چالش های دارویی، گفت: این نشست چند روزه، با بررسی نگاه استراتژیک، آموزش، اخلاق، پژوهش، قوانین، اتصال صنعت و آینده شغلی داروسازان، با بیش از 20 کارگاه آموزشی و میزگرد علمی و هم اندیشی، با حضور مسوولان دانشگاهی و کشوری، برگزار شد.

"سید مهرداد مصطفوی پور"، افزود: نتایج نشست بررسی چالش های دارویی، به صورت بسته های اطلاعاتی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشجویان داروسازی شیراز و مسوولان مرتبط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: