جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۱۱:۵۸
کد خبر: ۹۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
رئیس شورای اسلامی شهر شیرازگفت:
غلام‌مهدی حقدل گفت : عملکرد شورا و شهرداری کلانشهرها نماد بارز اقتصاد مقاومتی زیرا از درآمد های نفتی استفاده نمی کنند.
 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل از خبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی شورای شهر شیراز، غلام‌مهدی حقدل با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی درون‌زا بوده و بر توانمندی‌های داخلی متمرکز است، گفت: امروز بودجه کلانشهر شیراز با اتکا به درآمدهای خودیافته محقق می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های اخیر پروژه‌های بزرگ عمرانی با اعتماد به نیروهای متخصص داخلی و بومی، روند توسعه عمرانی شهر شیراز را رقم می‌زند.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: در حالیکه دولت با مسایل کلان ملی و بین المللی دست و پنجه نرم می‌کند و به لحاظ اقتصادی، دشواری‌های دوران تحریم را  تجربه می‌کنیم امروز بودجه سالانه شهرداری کلانشهر شیراز با رقم ۳ هزار میلیاردی، سه برابر بودجه دولتی استان فارس در قالب بودجه‌های ملی، استانی، جاری و سرمایه‌ای است.

حق دل یادآور شد: اتکای شورا و شهرداری شیراز به بودجه‌های دولتی کمتر از ۲ درصد است و این برای دستگاهی که تمام پروژه های مدیریتی، اجرایی، عمرانی، فرهنگی و خدماتی یک کلانشهر را بر عهده دارد، معنای دقیق اقتصاد مقاومتی است.

وی شیراز امروز را یک کارگاه بزرگ عمرانی توصیف و اضافه کرد: اکنون در نقاط مختلف شهر پروژه‌های کوچک و بزرگی در دست اجرا و مهمترین موضوع مد نظر اعضای شورا، رعایت عدالت اجتماعی در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر به ویژه در پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک و ایجاد راه‌های دستری، احداث فرهنگسرا و مراکز ورزشی، احداث و توسعه فضای سبز و... است.

نام:
ایمیل:
* نظر: