جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۵۸:۵۵
کد خبر: ۹۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
مجتبی خالصی:
رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی گفت: در نخستین گام از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 121 پروژه در این راستا تعریف‌شده است.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ،  مجتبی خالصی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس اظهار داشت: برنامه ملی ارتقای بهره‌وری، برنامه ملی پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد شامل توسعه صادرات غیرنفتی، برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی و برنامه ملی عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی ازجمله زیر برنامه‌های 12گانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی به بودجه نفت، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد، توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین‌دستی و بازار آن، هدفمندسازی یارانه‌ها، ملی کردن اقتصاد و سیاست‌های پولی و ارزی دیگر محورهای برنامه 12گانه مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور بود که رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی آن را تشریح کرد.

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 121 پروژه مصوب کرد که این پروژه‌ها در حوزه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های استانی متناظر تعریف‌شده است.

وی با بیان این‌که نگرانی از پیشرفت کند پروژه‌ها وجود دارد گفت: پروژه مربوط به رفع موانع تولید 7 هزار و 500 مورد بوده است که به وزارت صنایع و معدن و تجارت واگذار شده و استان فارس نیز همسو با سایر کشور با همت بانک‌ها توانسته توفیق خوبی در این زمینه کسب کند و همچنین اجرای آبیاری تحت‌فشار نیز از دیگر پروژه‌های فارس بوده که پیشرفت خوبی داشته است.

خالصی بیان کرد: در حال حاضر میزان استفاده ما از فناوری و سرمایه‌گذاری خارجی کم است و ظرفیت‌های استان‌ها در این زمینه باید فعال شود که استان فارس در این راستا باید زیرساخت‌های لازم را فراهم آورد.

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: سهم صادرات غیرنفتی ما از بازار جهانی همچنان کم است و در این زمینه باید کار بیشتری انجام دهیم.

یداله رحمانی. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس نیز در این نشست گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس با پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی توانسته مشکل 533 واحد را بررسی و 921 مصوبه در این زمینه داشته باشد که مشکلات 53 درصد واحدها حل شده است.

وی با بیان این‌که فارس در دریافت تسهیلات طرح رونق تولید در کشور پیشتاز است، افزود: در بخش استفاده از منابع اقتصاد مقاومتی و رونق تولید از 16 هزار میلیارد تومان اعتبار، معادل 517 میلیارد تومان به فارس اختصاص یافت که با همکاری بانکها و دستگاه‌های اجرایی تاکنون بیش از 2 هزار و 943 واحد در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده و بیش از یکهزار و 600 واحد به سیستم بانکی معرفی شدند و 584 واحد برای عقد قرارداد به شعب مربوطه ارسال شدند و 175 واحد اعتبار دریافت کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: