دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۱۸:۵۷
کد خبر: ۹۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
در راستای تعامل بیشتر صورت گرفت
جلسه ای با هدف همکاری و تعامل ما بین سازمان بسیج علمی استان و شهرداری منطقه یک شیراز برگزار شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، جلسه ای با هدف تعامل و همکاری بیشتر ظهر دیروز در مکان شهرداری منطقه یک با حضور جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری و شهردار منطقه یک شیراز و سید علی رضوی نیا مسئول علمی ناحیه ثارالله برگزار شد .

جلسه دیروز که به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید با صحبت های شهردار منطقه یک در خصوص حمایت از طرح های دارای نوآوری، طرح های دارای نمونه آزمایشگاهی ، برگزاری جشنواره ها ، نمایشگاه ها و بازدیدهای علمی ، انجام تحقیقات میدانی در مورد فضا سازی و هوشمند سازی آغاز شد .

در ادامه این جلسه جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به ارائه راهکارهای تعامل بیشتر و انتظارات سازمان پرداختند .پناهی گفت : یکی از اهدافی که در برنامه های علمی می بایست مد نظر قرار گیرد هدفمند شدن فعالیت ها و حرکت به سوی تولیدی کردن طرح ها می باشد .



پناهی ضمن اشاره به لزوم ارتباط مستقیم و بدون واسطه با شهردار عنوان کرد : با توجه به تخصص و توان سازمان بسیج علمی استان ، ظرفیت مناسبی برای انجام پروژه ها وجود دارد که البته این کار با ارتباط مستقیم و بدون واسطه پیمانکاران میسر می گردد .

پناهی در ادامه گفت : شهرداری منطقه یک و ناحیه ثارالله در یک منطقه هستند که با توجه به سطح سواد و درآمد آن منطقه برنامه های خوب و مناسبی می تواند در نظر گرفته شود و شروع آنرا کلید زد .

جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه مشکل آینده استان ، مشکل بی آبی خواهد بود در این خصوص زمینه های بسیار مناسبی برای همکاری و عبور از بحران کم آبی وجود دارد که با تعامل و همکاری های آتی می توان برنامه ریزی های مناسبی را در این خصوص انجام داد .

در ادامه این جلسه دکتر علی رضوی نیا مسئول علمی ناحیه ثارالله به ارائه نظرات و انتظارات خود پرداختند .

رضوی نیا ضمن اشاره به برگزاری جشنواره نانو در تهران و اعزام دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته به جشنواره نانو ، از شهردار منطقه یک جهت حضور در این جشنواره دعوت کردند و مساعدت مالی جهت اعزام را خواستار شدند .

پس از سخنان مهندس حسین پناهی و دکتر علی رضوی نیا شهردار منطقه یک مجددا به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند .

دکتر حمید رضا اسماعیلی گفت : جامعه ما یک جامعه بیدار است که باید برای رسیدن به اهداف مقدس جامعه و نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر همکاری کنیم .

شهردار منطقه یک شیراز با بیان اینکه شهرداری ها تولید علم ندارند، گفت : سازمان های تولید کنند وبانی علم می بایست تعامل بیشتری را با شهرداری ها داشته باشند و در واقع از شهرداری ها مطالبه فعالیت بیشتر را داشته باشند .

دکتر اسماعیلی در ادامه عنوان کرد : متأسفانه در حال حاضر اساتید دانشگاه ها بر روی مسائل و موضوعاتی که قبلا کار شده است فعالیت می کنند که این با دغدغه مقام معظم رهبری ( مدظله ) که پیشرفت را مد نظر دارد نه افزایش آمار مقاله ، همخوانی ندارد و همین امر باعث شده است که واحدهای صنعتی هم کارهای تکراری انجام دهند .

ایشان ضمن تشریح مشکلات کم آبی در کشور و استان فارس خاطر شنان کرد : مشکل آب جدی است که در این خصوص می بایست بر روی کنتورهای آب و ساعت های مصرف آب نیز کارهای علمی و بررسی های بیشتری صورت بگیرد.

شهردار منطقه یک در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه مشکلات کم آبی باعث بیکار شدن تعداد زیادی از کشاورزان در شهرستان ها و مهاجرت آنها به شهر شیراز و حتی روی آوردن برخی از آنها به دست فروشی شده است افزود : با توجه به اینکه سازمان های مرتبط با بسیج  بیشتر از هر نهاد دیگری به فکر بقا و پایداری نظام جمهوری اسلامی هستند از سازمان بسیج علمی انتظار همکاری های بیشتر را داریم .

دکتر حمید رضا اسماعیلی خاطر شنان کرد : سازمان بسیج علمی و پایگاه های علمی بسیج به دغدغه های مردم توجه بیشتری می کنند و در این خصوص همکاری های خوبی را با شهرداری ها می توانند داشته باشند .

ایشان در ادامه ضمن اشاره به حوزه ها و زمینه های مختلف فعالیت نانو در شهر گفت : استفاده از رنگهای نانو ، شیشه با قابلیت تمیز شدن خودکار و حتی رنگ هایی که خودکار تمیز می شوند می تواند از زمینه های همکاری باشد، چراکه در شهرداری ها بسیار کاربردی هستند و می توانند بسیاری از مشکلات مرتبط را حل کنند .

شهردار منطقه یک شیراز در خصوص بستر دیگر همکاری ها اظهار داشت : استفاده از زباله شهر برای تولید برق ، وارد کردن برخی از این زباله ها به چرخه بازگشت، جمع کردن پول نقد در تاکسی ها از مشکلات شهرداری می باشد که در صورت ارائه طرح های نوآورانه و مبتکرانه شهرداری منطقه یک از آنها حمایت می کند .

دکتر اسماعیلی درپایان ضمن اشاره به دستگاه هوشمند آبیاری و لزوم ایجاد فرهنگ سرای علم در منطقه یک شیراز خاطر نشان کرد : ما به این خاک علاقه مند هستیم و از نخبگان و مخترعین حمایت می کنیم و در صورتیکه محصول ایجاد شود شهرداری حمایت مالی لازم را از آنها انجام خواهد داد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری ، این جلسه پس از یک ساعت و نیم با قول مساعد حاضرین در خصوص همکاری و تعامل بیشتر در زمینه های علمی خاتمه یافت .


 

نام:
ایمیل:
* نظر: