شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۰۴:۵۳
کد خبر: ۹۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار فارس:
هادی پژوهش جهرمی در دیدار با رئیس مجلس کنیا ضمن اشاره به موقعیت مناسب استان فارس گفت:دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز در حوزه علم روز جایگاه خاصی در ایران و منطقه دارند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز قطب پزشکی منطقه و جنوب کشور محسوب می شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری  فارس، هادی پژوهش جهرمی در دیدار با رئیس مجلس کنیا با بیان این که فارس از استان های باستانی ایران بوده و مرکز حکومت اولین امپراتوری گسترده خاورمیانه به شمار می رود، اظهار داشت: این استان موقعیت خاصی دارد و نزدیکی به آب های گرم خلیج فارس و وجود معادن غنی نفت و گاز از جمله ویژگی های آن به شمار می رود.

وی با اشاره به این که استان فارس گرم ترین منطقه در تابستان و سردترین مناطق را در زمستان دارا است، افزود: فارس در کشاورزی و صنعت حرف هایی برای گفتن دارد و در حوزه علم و ادب زادگاه شعرای بزرگ مانند حافظ و سعدی است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری فارس افزود: حافظ و سعدی دارای شهرت جهانی هستند، گوته، معادل حافظ در آلمان است و دیوان حافظ به زبان های زنده دنیا ترجمه شده، شعر و کلام لطیف او نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها مورد استفاده است.

وی گفت: علاوه بر عرفا، بزرگانی در عرصه ریاضیات، فلسفه و طب در این استان پرورش یافته اند.

پژوهش با اشاره به این که شیراز سابقه پایتختی در قرون گذشته را دارد، تصریح کرد: وجود بناهای تاریخی در شیراز نشان دهنده سابقه تاریخی و مدنیت در این کلان شهر است.

وی ادامه داد: مردم شیراز از قدیم اهل جهانگردی و دریاگردی بوده اند و بسیاری از شیرازی ها به شرق آفریقا به ویژه کشور تانزانیا مهاجرت کرده اند که آثار آن هنوز باقی مانده است و این مسافرت ها از طریق خلیج فارس و دریای سرخ به آفریقا انجام شد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به این که ارتباطات تجاری و غیرتجاری بین منطقه جنوبی ایران و شیراز در ادوار گذشته یک اثر ماندنی تاریخی در جنوب ایران است، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که ایرانی ها، فارسی ها و شیرازی ها با آفریقا بیگانه نبودند و شناخت خوبی از آفریقا وجود دارد.

پژوهش تصریح کرد: کشور کنیا در شرق آفریقا می تواند بستر خوبی برای همکاری ها باشد.

وی با بیان این که فارس و شیراز از قدیم مرکز علم و علما بوده است و دانشگاه های بزرگی مانند دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز در حوزه علم روز جایگاه خاصی در ایران و منطقه دارند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز قطب پزشکی منطقه و جنوب کشور محسوب می شود.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به این که بسیاری از خدمات پزشکی از جمله پیوند قلب، کبد، ریه، قرنیه و چشم و جراحی های سنگین در بیمارستان های شیراز برای ایرانی ها و کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس انجام می شود، ادامه داد: خدمات خوب پزشکی منطبق بر استانداردهای جهانی بلکه بالاتر در شیراز، موجب شده است خیلی از بیماران کشورهای مجاور ترجیح می دهند برای درمان به شیراز بیایند، همچنین هزینه های درمان در فارس خیلی ارزان تر از کشورهای اروپایی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: