شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۶:۵۵
کد خبر: ۹۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
دانشکده بهداشت شیراز؛
دومین همایش ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس رییس دانشکده بهداشت، گفت: دومین همایش ارتباط صنعت و دانشگاه با محور کارآموزی دانشجویان مهندسی بهداشت حرفه ای در دانشکده بهداشت برگزار شد.

دکتر "سید منصور کشفی" افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه بهداشت حرفه ای، در راستای حل مسایل مربوط به ایمنی و بهداشت شغلی صنایع، با اهمیت است.

او اضافه کرد: دانشکده بهداشت، آمادگی لازم برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر با صنایع برای رفع مسایل بهداشت شغلی آنها را دارد.

در ادامه، مدیرگروه مهندسی بهداشت حرفه ای دانشکده و دبیر دومین همایش ارتباط با صنعت، گفت: هدف از برگزاری این همایش، تعامل هر چه بیشتر گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و صنایع استان در خصوص موضوعات ایمنی و بهداشت شغلی و معرفی توانمندی های گروه در ارایه خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی به صنایع است.

دکتر "مهدی جهانگیری" برنامه کارآموزی دانشجویان بهداشت حرفه ای در این همایش، همکاری هر چه بیشتر صنایع در پذیرش و آموزش کارآموزان را خواستار شد و بر برگزاری نشست های هم اندیشی و هماهنگی در این خصوص، تاکید کرد.

او اضافه کرد: آزمایشگاه گروه مهندسی بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت با دریافت مجوز ارایه خدمات آزمایشگاهی سطح سه، از مرکز سلامت محیط کار و معاونت بهداشتی دانشگاه با برخورداری از کادر علمی و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، آماده ارایه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره ای مرتبط با موضوعات ایمنی و بهداشت حرفه ای به صنایع و سازمان های استان است. 

همچنین، دکتر "سعید یوسفی نژاد" مدیر آزمایشگاه آنالیز دستگاهی دانشکده بهداشت، با ارایه گزارشی از تجهیزات و توانمندی های فنی دانشکده در نمونه برداری و آنالیز آلاینده های شیمیایی، آمادگی این آزمایشگاه را برای ارایه خدمات آزمایشگاهی به صنایع و سازمان های متقاضی اعلام کرد.

در ادامه، مدیرگروه ارگونومی و دبیر علمی دومین همایش بین المللی ارگونومی شیراز، گفت: برگزاری همایش ارتباط صنعت و دانشگاه، گامی در راستای حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم است.

دکتر "علیرضا چوبینه" با معرفی برنامه های دومین همایش بین المللی ارگونومی، بر مشارکت هر چه بیشتر صنایع در این رویداد علمی بزرگ که از 27بیست و هفتم تا سی ام  مهر سال جاری در مجموعه ولایت دانشگاه برگزار می شود، تاکید کرد.

کارشناس مسوول بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه هم با حضور در این همایش، ضرورت تعامل و همکاری بیشتر دانشگاه و صنعت در همه زمینه ها از جمله رفع مسایل صنایع در حوزه بهداشت شغلی را مورد تاکید قرار داد.

مهندس "زهرا مومنی" گفت: برگزاری نشست های بیشتر ارتباط صنعت و دانشگاه و راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت در گروه مهندسی بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت، باعث تسهیل این موضوع می شود.

در پایان این مراسم، به مدیران و کارشناسان فعال و برگزیده صنایع و سازمان هایی که در سال گذشته در زمینه پذیرش و آموزش کارآموز و بازدیدهای علمی با دانشکده بهداشت همکاری داشتند، تندیس و لوح، اهدا شد؛ همچنین این همایش با برپایی نمایشگاهی از تجهیزات آزمایشگاهی، کتاب ها، پایان نامه ها و فعالیت های ارتباط با صنعت گروه مهندسی بهداشت حرفه ای، همراه بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: