يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۱۴:۲۸
کد خبر: ۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
‌هاشمي :
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : تاکنون بیش از 500 مقاله تهيه شده توسط اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه در ISI، ISC و چند مجله بین‌المللی چاپ، 60 کتاب منتشر و سه اختراع ملی ثبت شده است

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری  ایسنا ، دانشگاه آزاد اسلامي واحد لامرد با همراهي و همت بزرگان و مسئولان اين شهرستان قدم‌هاي سازنده اي در مسير توسعه علمي شهرستان برداشته است.

او با تاكيد براينكه دانشگاه‌ آزاد اسلامي حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد، توجه به تحصیلات تکمیلی و ارتقاء کیفیت آموزش را از اولويت‌هاي اين دانشگاه برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد با 52 رشته کارشناسی، 28 رشته کارشناسی ارشد و 5 رشته در مقطع دکترا به قطب علمی جنوب استان فارس تبدیل شده و به عنوان حوزه برتر استان فارس شناخته مي‌شود.

هاشمی از پذيرش دانشجو در رشته‌های پيراپزشکی شامل بهداشت عمومي، اتاق عمل، پرستاري و علوم آزمايشگاهي و راه‌اندازي مقاطع كارشناسي ارشد در رشته‌هاي مهندسي و علوم انساني خبر داد.

وي گفت: مجتمع ورزشی، خوابگاه دانشجویی دختران با شاخص‌های استاندارد، تجهیز تمامی کلاس‌ها به الكترونيك و رايانه‌اي، کتابخانه، سایت کامپیوتر، سالن آمفی‌تئاتر، سیستم آزمایشگاهی مجهز و ... از امکانات و تجهیزات این واحد دانشگاهی است.

اين استاد دانشگاه از برگزاری همایش ملی سیستم‌های خورشیدی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 500 مقاله تهيه شده توسط اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه در ISI، ISC و چند مجله بین‌المللی چاپ، 60 کتاب منتشر و سه اختراع ملی ثبت شده است.

هاشمی افزود: اخذ مجوز تاسيس مرکز رشد از پارک علم و فناوری و راه اندازی دو مجله معتبر انگلیسی از برنامه‌هایی است که از سوی معاونت آموزشی و واحد فناوری دانشگاه دنبال مي‌شود.

او در پاسخ به سئوالی در خصوص افزایش مراکز آموزش عالی در لامرد و تاثيرات اين اقدام گفت: نياز به آموزش و مهارت آموزي، به درستي تعريف نشده است، البته دولت نیز به ارگان‌های مختلف امتیاز راه‌اندازی مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی می‌دهد. حال آنكه نيازهاي جامعه اساس ايجاد يك مركز آموزش‌عالي بايد باشد.

هاشمي افزود: وجود رشته‌های مشابه در مراکز آموزش عالی یک شهرستان اقدام اشتباهي است که نه تنها کمکی به آموزش عالی نخواهد کرد بلکه آموزش عالی را دچار سردرگمی مي‌كند. اساسا راه اندازی مراکز آموزش عالی در کنار هم و با رشته‌های مشابه، بدون توجه به شاخص کیفیت، مولفه‌های علمی و ظرفيت‌هاي مورد نياز، در هيچ نقطه‌اي از جهان اتفاق نمي‌افتد.

رئيس‌ دانشگاه آزاد اسلامي واحد لامرد گفت: باید در اين شهرستان کمیته آموزش عالی با قدرت اجرايي لازم، راه‌اندازی شود تا از ايجاد مراكز آموزش‌عالي و رشته‌هاي مشابه، ممانعت شده و براساس نيازهاي موجود، رشته‌هايي تعريف شود

نام:
ایمیل:
* نظر: