کد خبر: ۹۲۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
سخنان نمایندگان مجلس استان فارس
بن بست مسکن مهر نشان از غیرکارشناس بودن مسکن مهر است/افزایش قیمت مسکن مهر قانونی و متقاضیان بی پولند/ آمار بالای بیکاران نشانه رکود است/جامعه از وضعیت اقتصادی ناراضیست/
بن بست مسکن مهر نشان از غیرکارشناس بودن مسکن مهر است/افزایش قیمت مسکن مهر قانونی و متقاضیان بی پولند
 فرج الله رجبی با اشاره به بررسی میدانی مشکلات صاحبان مسکن مهر پردیس، گفت:صاحبان مسکن مهر پردیس تجمع کننده مقابل مجلس از فازهای مختلف آن منطقه بودند که درخواست آن ها رسیدگی به معضلات رخ داده در تحویل خانه ها بود.
نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه صاحبان مسکن مهر پردیس طی قرارداد مشخصی پولی را واریز کرده و قرار بود ظرف 18 ماه خانه را تحویل بگیرند، افزود: اکنون این زمان سپری شده؛اما خانه ای تحویل داده نشده است.
وی ادامه داد:مطالبه پول بیشتر از مبلغ درج شده در قرارداد از صاحبان مسکن مهر پردیس از مشکلات رخ داده برای افراد است.
وی با تاکید براینکه بسیاری از صاحبان مسکن مهر پردیس از اقشار محروم جامعه هستند،افزود:انتظار پرداخت بهای بیش از نرخ تعیین شده در قرارداد بابت تحویل واحدهای خریداری شده با ناتوانی مالی آن ها و تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی همراه شده است.
رجبی با بیان اینکه ناتوانی مردم در پرداخت وجه مطالبه شده یکی از مشکلات و نبود منابع دولتی برای تکمیل آن معضل دیگری است،گفت: باید در جلسه ای مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس و همچنین  با حضور وزیر راه وشهرسازی به رفع معضل مسکن مهر پردیس پرداخت.
بن بست های طرح مسکن مهر غیرکارشناسی بودن این طرح را نشان می دهد
وی ادامه داد: تقاضای دریافت پول بیشتر از سوی دولت برای تکمیل مسکن مهر در نتیجه رشد یک باره نرخ مسکن و تورم بوده و هیچ تخلفی در کار نیست.
این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید براینکه پروژه مسکن مهر بدون کار کارشناسی و مطالعه دقیق شروع شده است، افزود:بن بست های رخ داده در طرح مسکن مهر به خوبی غیرکارشناسی بودن این طرح را نشان می دهد.
 
آمار بالای بیکاران نشانه رکود است
 رحیم زارع رئیس فراکسیون ایران در افق 1404 مجلس شورای اسلامی در این نشست با تاکید بر لزوم پیشرفت همه‌جانبه کشور گفت: بیش از نیمی از زمان لازم برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز گذشته است؛بنابراین باید در زمان باقی‌مانده به صورت کارشناسی‌تر و متناسب‌تر اقدامات برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز برگزار شود.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون ایران در افق 1404 مجلس تلاش‌های خوبی را در دوره نهم مجلس برای توسعه اقتصاد انجام داده و خوشبختانه این فراکسیون در مجلس دهم با تعداد اعضای بسیار بالا تشکیل شد.
زارع افزود: باید در زمینه هایی مانند سوق دادن تسهیلات بانکی به بخش صنعت و تولید بیشتر تلاش کرد البته در این رابطه قانون خروج از رکود مصوب شده و باید به طور کامل این قانون اجرایی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: میزان نقدینگی در کشور بیشتر شده و رکود در بخش صنعت کشنده است و آمار بالای بیکاران گویای وضعیت رکودی است که باید با هماهنگی و تعامل تلاش کرد این مشکلات حل شود.
 
جامعه از وضعیت اقتصادی ناراضیست
جعفرپور،نماینده لارستان گفت: باید ایمان داشته باشیم که نتایج انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا هر چه که باشد تفاوتی برای کشور ما ندارد و از عمق دشمنی آنان نمی کاهد. دولتمردان تنها به فکر تقویت درونی اقتصاد کشور با الگوی اقتصاد مقاومتی و توجه به تقویت ارزش‌های ایرانی اسلامی در جامعه باشند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد:  این روزها سخن از مواجهه با FATF یا همان کارگروه ویژه مالی در سازمان مبارزه با پولشویی است. توافق برجام پیش روی ماست، درس بزرگ برجام علیرغم وفای به عهد و انجام تعهدات از سوی جمهوری اسلامی بدعهدی و بی‌اعتمادی به طرف مقابل به ویژه آمریکاست، درسی که باید در FATF به کار آید. دولت و مجلس باید هوشمندانه با پیش‌بینی حرکات احتمالی طرف مقابل و بدون هیچ گونه اعتماد و حسن ظنی مسیر پیوستن را طراحی کند.
وی گفت: نارضایتی جامعه از شرایط اقتصادی به ویژه در زمینه رکود و اشتغال زنگ خطری است که باید همه ارکان نظام به ویژه دولت و مجلس را متوجه سازد و با همدلی و همکاری تلاش‌های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی سرعت بخشد.
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس با یادآوری مشکلات حوزه انتخابیه خود، ادامه داد:  از وزارت کشور می خواهم به منظور بهبود جریان اجرایی کشور تقویت و افزایش اختیارات اداری فرمانداری های ویژه از جمله فرمانداری ویژه لارستان را در دستور کار قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مشکل بی آبی در حوزه انتخابیه این جانب جدی است، وزارت نیرو برنامه خود را برای آبرسانی به بخش های مختلف در حوزه انتخابیه این جانب به مردم اعلام کند؛ وزارت نفت نیز عقب‌ماندگی خود را در گازرسانی به همه بخش‌ها جبران و تسریع نماید.
جعفرپور تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی با اختصاص بودجه و اوراق سهام باند دوم جهرم  و بندرعباس را که نقش بسزایی در اقتصاد منطقه دارد را به پایان رساند همچنین اتصال ریلی به استان جنوبی کشور از طریق راه آهن شیراز، جهرم و بندرعباس را با جدیت مورد توجه قرار دهد.
وی افزود:  با اختصاص پزشک متخصص خدمات درمانی را در این منطقه محروم خنج تقویت شود همچنین در شهرستان گراش با احترام به تلاش‌های خیر بزرگ مرحوم حاج شیخ احمد انصاری، ادارات باقی مانده این شهرستان را مستقر و ساختمان سایت اداری شهرستان تکمیل شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: دولت در انجام طرح‌هایی که به صورت 50درصد تعهد مشارکت کرده به ایفای وعده داده شده اقدام کند و خیرین را دلسرد نکند؛ پردیس دانشگاه فرهنگیان واحد خاوران که وزیر در جمع مردم وعده داده با جدیت پیگیری شود همچنین دولت از تأسیس و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لارستان حمایت کرده تا امکان جذب سرمایه مردمی و اشتغالزایی مردم منطقه فراهم شود.

مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
20:26 - 1399/07/14
0
0
می خواهم از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به مراجع مربوطه در کشور شکایت کنم اما پول لازم را ندارم چون اینجانب که ازعشایر بنکوی عرب تیره ایگدر طایفه عمله ایل قشقایی هستم که از طرف پدر بزرگ خان محلی (درزمان احمد شاه قاجار) و پدر خان محلی (رضا شاه پهلوی) و خود خان محلی (محمد رضا شاه پهلوی) به جد اینجانب و پدر بزرگ اینجانب و پدراینجانب ظلم نموده اند که درنهایت به شخص اینجانب ظلم نموده اند. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم آیت الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی (لشکر 28 روح الله) درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشورحضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام ازاول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی (با سه بارمجروحیت) دردفاع مقدس نصیبم شده است که دلیل عدم حضورم درسوریه برای دفاع ازحرم می باشد با این سابقه طولانی که به شرح فوق درزندگی خود فعالیت هایی برای استحکام حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت می گوید برای ایثارگران درکشورایران انجام داده است تبلیغات دروغین دولتی است برای مثال اینجانب اشتغالم را در ... مدیون شخص آقای عزیز منصوری کارمند بازنشسته شهرداری خنج هستم نه ایثارگربودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشرشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: