شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۵۲:۵۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
بسیج مهندسین کازرون به منظور آشنایی مهندسین بسیجی صنعت اقدام به برگزاری بازدید از نیروگاه برق کازرون نمود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس،در این بازدید مهندس خواجه عضو بسیج مهندسین کازرون توضیحات جامعی در خصوص بخشهای مختلف این نیروگاه و مراحل تولید انرژی به مهندسین بسیجی داد و اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون با 6 واحد گازی و 3 واحد بخار در مجموع با ظرفیت 1373 مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه استان فارس یکی از مراکز مهم تولید انرژی برق در کشور است.

مهندس خواجه افزود: با توجه به بلا استفاده بودن گازهاي خروجي توربين هاي گازي كه دماي آن حدود 1000درجه سانتي گراد مي باشد، اقدام به طراحي و نصب تعداد سه واحد توليد بخار ساخت ايران و نصب در مسير دودهاي خروجي توربين هاي گازي گرديده كه هر بويلر و توربين هاي بخار آن توان توليد 160 مگاوات ساعت را دارد و از اواخر سال 1385 مجموع كل توليد را به 1373 مگاوات رسانده است. راندمان نيروگاه هم اكنون به 48% رسيده است.

وی تصریح کرد: نیروگاه کازرون مجموعه ای از اولین ها یعنی احداث اولین پست نیومریک ایران، نصب اولین توربین گازی ساخت ایران، نصب اولین ژنراتور ساخت ایران و نصب اولین توربین بخار ساخت ایران می باشد و ميزان توليد آب DM در اين واحد صنعتي 500 متر مكعب مي باشد كه از تعداد دو حلقه چاه با عمق 250 متري تأمين مي گردد.

مهندس خواجه ابراز داشت: سيستم خنك كننده استفاده شده در اين مجتمع از نوع برج هاي بلند معروف به هلر مي باشد كه در اين نوع برج ها با توجه به وضعيت ساختار برج باعث ايجاد جريان هوا از اطراف بسمت داخل برج شده و در قسمت پائين بدنه برج با نصب مبدل هايي با تيوب هاي فين دار عمودي با ارتفاع 20 متر در مسير جريان هوا باعث تبادل دما شده و بين 8 تا 10 درجه از حرارت آب كاسته مي شود.

لازم به ذکر است از مطالب قابل توجه نیروگاه می توان به استفاده از تكنولوژي ساخت داخل در خصوص استفاده از توربين هاي گازي ايراني به همراه ژنراتورهاي ايراني، استفاده از قطعات يدكي ساخت داخل حتي در رابطه با بليدهاي توربين هاي گازي، كاهش چشمگير خريدهاي يدكي خارجي در حد امكان با توجه به پيدا كردن منابع جايگزين داخلي و ... اشاره نمود.بازدید جمعی از مهندسین بسیجی از نیروگاه برق


/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: