يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۴۹:۴۳
کد خبر: ۹۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۳
جشنواره
دبير علمي نهمين جشنواره ملي حركت : تعداد شركت كنندگان و غرفه‌هاي فن‌بازار در نهمين جشنواره ملي حركت از نظر كمي به رقم ۲ برابر رسيده و كيفيت اين جشنواره نيز افزايش پيدا كرده است

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه جهرم: مراسم افتتاحيه نهمين جشنواره ملي حركت، در حسينيه شهداي گمنام دانشگاه شهيد باهنر، با حضور دكترسيد ضيا هاشمي؛ معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم ، دكتر محمدعلي طاهر، رئيس دانشگاه شهيد باهنر كرمان و استادان و دانشجويان شركت كننده نهمين جشنواره ملي حركت آغاز شد.

شركت كنندگان در اين مراسم پس از اداي احترام به شهداي گمنام و نثار گل و قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهدا را زنده نگه داشته و ضمن تبريك هفته دفاع مقدس از رشادت‌هاي اين بزرگواران قدرداني كردند.

محمدصادق بصيري، دبير علمي نهمين جشنواره ملي حركت در اين مراسم گفت: اين جشنواره بزرگ‌ترين رويداد علمي و دانشجويي است كه در كرمان رقم مي‌خورد.

بصيري ادامه داد: تعداد شركت كنندگان و غرفه‌هاي فن‌بازار در نهمين جشنواره ملي حركت از نظر كمي به رقم ۲ برابر رسيده و كيفيت اين جشنواره نيز افزايش پيدا كرده است.

وي به مصادف شدن زمان برگزاري نهمين جشنواره ملي حركت با هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: در پوشش اين جشنواره به نام‌گذاري سال با عنوان اقتصاد مقاومتي و رويداد فرهنگي دفاع مقدس پرداختيم.

دبير نهمين جشنواره ملي حركت افزود: يكي از شاخص‌هاي اصلي اقتصاد مقاومتي، شركت‌هاي دانش‌بنيان هستند لذا بايد به سمت و سوي ايجاد شركت‌هاي دانش‌بنيان گام برداريم تا شاهد پيوند صنعت و دانشگاه باشيم.

بصيري افزود: شركت كنندگان، منتخبان جشنواره‌هاي داخلي هر دانشگاه هستند و در اين مدت ايده‌ها و طرح‌هاي خلاقانه خود را در حوزه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري مختلف در معرض داوري مي‌گذارند.

دكتر سيد ضياء هاشمي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم ؛ در مراسم افتتاح اين جشنواره ضمن تبريك فراوان و تقدير و تشكر از برگزار كنندگان اين رويداد بزرگ علمي، گفت: جشنواره حركت بزرگترين برنامه علمي دانشجويي ايران است و تلاش مي كند پويايي و مشاركت دانشجويان را در توسعه كشور فراهم كند.
وي اظهار داشت: جشنواره نهم حركت نسبت به دوره قبل رشد و توسعه كم‌نظيري داشته است اميدواريم شاهد برگزاري يك جشنواره موفق و برجسته در كرمان باشيم.​
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري اطلاعات با تبريك هفته دفاع مقدس و همچنين سال تحصيلي جديد اظهار داشت: اين هفته جهاد مجاهدان و ايثارگري شهيدان است و بيان داشت: با توجه به اينكه دانشگاه كانون علم، دين و فرهنگ است، مطمئن هستيم سال جاري سال برتري براي دانشگاه‌ها و دانشگاهيان است و اميدواريم امسال، سال مشاركت، اميد، فعاليت و پيشرفت در دانشگاه و كشور باشد و در سال جاري به جاي شعارهاي متعارض، همگان همدلانه راه پيشرفت را طي كنند.

شايان ذكر است؛ معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري؛ غرفه نمايشگاه دانشگاه جهرم افتتاح و  بازديد نمودند.



نام:
ایمیل:
* نظر: