جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۵۹:۳۵
کد خبر: ۹۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
رئیس بنیاد نخبگان فارس:
رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: مهم‌ترین رویکرد و هدف بنیاد نخبگان فارس شناسایی استعدادهای برتر در عرصه آموزش عمومی در قالب اجرای طرح شهاب است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبر گزاری فارس، حبیب شریف بعدازظهر دیروزدر جمع خبرنگاران با بیان این‌که مهم‌ترین رویکرد و هدف بنیاد نخبگان فارس شناسایی استعدادهای برتر در عرصه آموزش عمومی در قالب اجرای طرح شهاب است اظهار داشت: برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی استعدادهای بلندمدت 30 ساله است و این برنامه‌ریزی‌ها از دوران کودکی، پایه ابتدایی و در مدارس انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان در قالب طرح شهاب با همکاری آموزش‌وپرورش از سال تحصیلی 93-94 در راستای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان آغاز شده است.

رئیس بنیاد نخبگان فارس تصریح کرد: آئین‌نامه این طرح در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش قرار دارد که با اجرای صحیح، نظام‌مند و با رویکرد تلفیقی آن می‌توان در شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان در کلاس‌های درس اقدام کرد.

شریف بیان داشت: در این طرح به استعدادهای برتر به‌عنوان ویژه نگاه نشده و این استعدادها در همان محیط آموزشی عادی که دانش‌آموزان به تحصیل مشغول هستند کشف می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری این طرح در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در نواحی 3 و 4 آموزش‌وپرورش شیراز و چهار شهرستان این استان اجرایی می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان فارس بیان داشت: در طرح شهاب ابتدا استعدادیابی به شکل نامحسوس انجام می‌شود و در تمام نواحی آموزش‌وپرورش ادامه می‌یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: