جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۲۹:۱۰
کد خبر: ۹۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
شیراز؛رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس
فعالیت اجرایی پنجمین خوشه صنعتی فارس تا پایان امسال آغاز می شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل ؛ گفت: تا پایان امسال مراحل اجرایی خوشه خرمای جنوب فارس، با انتخاب عامل توسعه آغازمی شود و این خوشه صنعتی به عنوان پنجمین خوشه استان فارس در راستای توسعه و تقویت صنایع و تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز به کار می کند.
شاهپور قنبری افزود: در استان فارس تاکنون 12خوشه صنعتی شامل سنگ شمال فارس،سنگ نی ریز، انجیر، خرما، گلاب و عرقیات گیاهی، رب گوجه و ترشیجات، گیاهان دارویی، بسته بندی میوه و مرکبات، صنایع پلاستیک، مسقطی لار، خدمات فنی و مهندسی  و تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی  شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون دو خوشه گلاب و عرقیات میمند و سنگ شمال، با دستیابی به اهداف مشخص شده در حوزه های ارتقای تولید ،صادرات و فناوری  به عنوان خوشه توسعه یافته اعلام و شبکه فراگیر خوشه نیز تشکیل داده اند گفت: علاوه بر آن، دو خوشه صنعتی فرش دست بافت و رب گوجه و ترشیجات نیز در مرحله  توسعه خوشه ای قرار دارندو شبکه فراگیر آن ها نیز در مرحله اجرا است.
قنبری با اشاره به برخی دستاورد های اجرای طرح خوشه های صنعتی در استان فارس گفت: در خوشه سنگ شمال فارس، با اجرای برنامه های حمایتی ،علاوه بر کاهش صادرات سنگ خام  ،اقدامات موثری برای صادرات به کشورهای هدف جدید صادراتی ،نظیر روسیه و عمان درحال اجرا است.
وی اضافه کرد: در خوشه گلاب و عرقیات میمند فارس نیز اقدامات موثری در بخش های بازاریابی،استاندارد سازی محصولات و ارتقای تکنولوژی واحد های تولیدی انجام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: