سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۲۳:۴۴
کد خبر: ۹۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
دکتر فرهاد براتی:
دانشگاه در فرایند ساخت جامعه سالم، مترقی، اخلاق مدار و قانون پذیر نقش ویژه و بی بدیل دارد.
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی پژوهشی ، فناوری استان فارس به نقل از دانشگاه سلمان فارسی کازرون ، دکتر فرهاد براتی رئیس دانشگاه سلمان فارسی در مراسم رسمی استقبال از دانشجویان جدیدالورود گفت: دانشگاه به عنوان نهاد علم و کانون تفکر و اندیشه، در فرایند ساخت جامعه سالم، مترقی، اخلاق مدار و قانون پذیر نقش ویژه و بی بدیل دارد.

فرهاد براتی در مراسم رسمی استقبال از دانشجویان جدیدالورود که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کازرون و فرماندار شهرستان کازرون برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار آزادگان حضرت  ابا عبدالله الحسین اظهار داشت: دانشگاه به عنوان نهاد علم و کانون تفکر و اندیشه، در فرایند ساخت جامعه سالم، مترقی، اخلاق مدار و قانون پذیر نقش ویژه و بی بدیل دارد که ایفای این نقش جز با همکاری و هم آهنگی اجزای مختلف این سیستم امکان پذیر نیست.

براتی گفت: مثلث استاد ، دانشجو و کارمند تا زمانی که اضلاعشان به هم متصل است و در کنار هم با یک استراتژی خاص و برای هدفی مشترک و والا تلاش و فعالیت دارند امید آفرین و نیرو بخش است. اما اگر هر کدام از این اضلاع سه گانه، دچار روزمرگی و بی هدفی گردد؛ نتیجه ای جز بی رمقی و ناامیدی در پی نخواهد داشت . بنابراین توصیه عمومی بنده حفظ پیوستگی و تشریک مساعی در چارچوب وظایف تعیین شده برای هر بخش و پرهیز از هر گونه عمل جزیره ای است که تعادل سیستم را به هم بزند.

رییس شورای فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: توصیه من به دانشجویان عزیزی که تازه به جمع خانواده بزرگ دانشگاه پیوسته اند و قرار هست ان شاء الله چند سالی را در کنار هم در این محیط مقدس به قصد دانش اندوزی، خودسازی و ساختن آینده ایران عزیز و سرافراز سپری کنیم، این است:

اولا دانشگاه همانگونه که از اسمش معلوم است محل دانش اندوزی و علم آموزی است. محل وقت گذرانی و عمر به بی هدفی سپری کردن نیست که اگر این گونه شود خسران بزرگی خواهد بود هم برای کشور و هم برای خودتان چرا که سرمایه های مادی و معنوی جامعه بیهوده تلف خواهد شد و رشد و پیشرفت کشور متوقف یا به تاخیر خواهد افتاد.

دوما اینکه  نگاه غالب در جامعه به دانشگاه و دانشجو یک نگاه خاص همراه با احترام و والا پنداری است . اجازه ندهیم این برداشت و نگاه واژگونه شود. اما چگونه می توانیم مانع از این شویم با خود شناسی و قدر خویش و جایگاه خویش دانستن . به قول ابن یمین: خود را بدان که عارف خود، عارف خداست. بنابراین دانشجو باید رفتارش، گفتارش، ادبش، پوشش نمایانگر جوینده دانش باشد.

سوما: قانون مداری و رعایت اخلاق در محیط دانشگاه است. هر محیطی قانون و مقررات خاص خود را دارد. شما عزیزان دانشجو باید در گام اول به دنبال آگاهی یافتن از آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به زیست و فعالیت در این محیط خاص در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، دانشجویی و فرهنگی باشید و مطالبتان را بر آن چارچوب و اساس تنظیم و پی گیری فرمایید که خوشبختانه بسیاری از این قوانین و مقررات از طریق سایت دانشگاه در دسترس همگان قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: