سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۵۸:۱۵
کد خبر: ۹۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
رضا هاشمی
وظیفه همه ما در این برهه از زمان جهاد کبیر است که به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) عدم اطاعت، پیروی نکردن از دشمن و مقابله با نقشه های دشمن در تمامی عرصه های میدان نبرد از مصادیق جهاد کبیر است .

انما يريد الله ليذهب عنکم الرجس اهل البيت و يطهرکم تطهيرا

معرف اهل بیت (ع) طهارت آن ها و تطهیر الهی نسبت به آنها است.تطهیر ابعاد زیادی دارد که یکی از ابعاد طهارت اهل بیت(ع)،استکبار ستیزی ،مقابله با دشمن،سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری است.

عدم سلطه پذیری و تحت ولایت طاغوت نرفتن امام حسین (ع) بود که در مکه نماندند و به سمت کوفه حرکت کردند و در نهایت به مقام والای شهادت رسیدند که این به معنای طهارت و دوری از پلیدی است.

امتناع از بیعت، تسلیم نشدن در برابر دشمن و نقشه های او و تحمل سختی ها و مصائب در راه نجات دین و حکومت اسلامی مصداق حرکت عاشورایی است که سرانجامش پیروزی است.

دانشگاه کربلا دارای محتوای عمیق و درس های متعدد بیشماری است که از جمله مشهود ترین و قابل لمس ترین درس های آن استکبار ستیزی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی است.

مبارزه با نقشه های استکبار در سطح منطقه و بین الملل از مصادیق مجاهدت در عصر حاضر است که باید با شناخت نسبت به دشمن، نقشه ها و اهداف او، با همت جهادی پای در عرصه نبرد گذاشت، نبردی که میدان های آن به مراتب گسترده تر از نبرد سختی است که در ابتدای انقلاب با آن مواجه بودیم.

امروزه در عرصه های اقتصاد، فرهنگ، سیاست، علم و ... که از عرصه های مهم نبرد با دشمنان اسلام و انقلاب است جنگ نرم و زیر پوستی عمیقی رخ داده و در واقع می توان گفت هر پست و مقامی که فرزندان سرافراز ایران اسلامی در آن قرار دارند به مثابه تنگه احدی است که اگر از آن عقب نشینی کنند دشمن از آن ناحیه به اسلام و انقلاب ضربه می زند.

نقشه دشمن در این خطه از سرزمین اسلامی که سالیان طولانی دستخوش استعمار و فشار فراوان قدرتهای مستکبر بوده است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رشادت های فراوان مردم و الگو گیری از معارف عاشورا حیثیت آنان در جهان از بین برده است.

اکنون از طریق دو روش به دنبال برگرداندن آبروی از دست رفته خود هستند:

1-ایجاد اختلاف مذهبی در منطقه اسلامی، اختلاف بین دولت ها و ملت ها و تلاش در جهت التهاب گسل مذهبی و هر کاری که بتوانند انجام می دهند تا اتحاد اسلامی را متزلزل و قدرت تشخیص راه صحیح را از ملل اسلامی گرفته و به دیگر مقاصد شوم خودشان برسند که بارزترین اقدام آنان همین گروه های تکفیری است.

2- نفوذ در کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه به جهت تخریب روحیه مقاومت و مجاهدت در مقابل استکبار و نظام سلطه است. در سوریه ، عراق، مصر، ترکیه نفوذ کردند و به دنبال تجزیه ، استحاله و سرنگونی حکومت ها بودند و کشور ما در معرض چنین خطری قرار دارد به خصوص که ما علمدار مقاومت و ایستادگی در منطقه هستیم.

وظیفه همه ما در این برهه از زمان جهاد کبیر است که به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) عدم اطاعت، پیروی نکردن از دشمن و مقابله با نقشه های دشمن در تمامی عرصه های میدان نبرد از مصادیق جهاد کبیر است .
نام:
ایمیل:
* نظر: