يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۶:۲۰
کد خبر: ۹۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
برای نخستین بار در فارس صورت می‌گیرد
مشاور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در امور بانوان گفت: برای نخستین بار در استان فارس دوره تربیت‌مربی برای خواهران مبلغ، مربیان و اساتید در سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، زهرا آسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه برای نخستین بار در استان فارس دوره تربیت‌ مربی برای خواهران مبلغ، مربیان و اساتید در سال آینده برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این دوره پیش‌بینی شده است 200 نفر در 29 شهرستان این استان در آموزش‌های حضوری و نیمه‌حضوری در 122 ساعت شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای استمرار این دوره آموزشی مقرر شد سالی دوبار به‌صورت غیرحضوری برای مبلغان و مداحان و هر نوبت 600 نفر در طول سال از طریق لوح‌های فشرده، کتاب در زمینه‌های معارف قرآنی، مهدویت و تربیت فرزندان با رویکرد عفاف و حجاب در جامعه برگزار شود.

مشاور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: امنیت و حریم خصوصی در فناوری‌های روز دنیا، آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی، پشت پرده ان اس آی، راهکارهای مدیریت رسانه و جایگزین‌هایی برای شبهات ازجمله محورهای آموزشی رسانه در فضای مجازی است.

آسیان در مورد آموزش خواهران مداح گفت: از سه سال گذشته تاکنون 200 نفر از مداحان خواهر شناسایی شده‌اند و در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل پرونده داده‌اند و به‌صورت حضوری و غیرحضوری آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

وی بیان داشت: برای افزایش توان علمی و تخصصی مداحان خواهر، هشت حوزه خواهران در شیراز و شهرستان‌های فارس برگزار شده و 10 نفر از اساتید شورای مدرسان به آموزش اصول مداحی مشغول هستند.

مشاور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در امور بانوان اضافه کرد: ولایتمداری، هم‌نوایی با ذاکر امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) حفظ آراستگی ظاهری، حذف مداحی‌محوری، دوری از افراط‌گرایی در مداحی به‌ جای مقتل خوانی و نیز استفاده ابزاری از موسیقی ازجمله محورهایی است که باید مورد توجه مداحان قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: