جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۳۸:۱۸
کد خبر: ۹۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
شیراز :
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: تا پایان سال جاری 4 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در قالب راهیان نور به مناطق دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند که از این تعداد 220 نفر خواهر هستند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی پژوهشی ، فناوری استان به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی‌پور امروز در حاشیه اعزام دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس جنوب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نخستین گروه 160 نفری دانش‌آموزان دختر ناحیه یک آموزش‌وپرورش وابسته به حوزه بسیج دانش‌آموزی حضرت مریم سپاه ناحیه ثارالله شیراز در قالب چهار اتوبوس صبح امروز عازم مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شدند.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف اعزام راهیان نور آشنایی نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد و نیز شناخت مناطق تاریخی و پرافتخار ایران اسلامی است که در آن مردم فداکارانه از جان خود گذشتند و از دین و میهن اسلامی حراست و پشتیبانی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز تصریح کرد: دیدار دانش‌آموزان دختر از مناطق جنگی دوران هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان مادران آینده فرصتی است تا فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

محبی‌پور بیان داشت: بازدید از مناطق والفجر 8 واقع در اروندکنار، کربلای 4 و 5 در شلمچه و نیز منطقه عملیاتی بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر و ثامن‌الائمه حصر آبادان از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: برای اطلاع بیشتر از نحوه بازدید دانش‌آموزان دختر از مناطق عملیاتی در هر اتوبوس یک نفر به‌عنوان خادم‌الشهید و راوی حضور دارد و رشادت‌های رزمندگان اسلام  را برای آنان بازگو می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز بیان داشت: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی تا فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و از اسفندماه سال جاری نیز به‌صورت آزاد آغاز می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: