پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۵۹:۴۹
کد خبر: ۹۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
در هفته اخیر صورت گرفت:
مسئول مرکز رشد شهید پیرویان با حضور در برنامه رادیویی جاده جوانی به معرفی مرکز رشد کازرون و اختراعات خود پرداخت .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، دکتر محمد یاسین دیوانی مسئول مرکز رشد شهید پیرویان با دعوت مسئولین برنامه رادیویی جاده جوانی در این برنامه حضور پیدا کرد و این مخترع جوان و موفق کازرونی درگفتگو با شنوندگان این برنامه به تشریح وظایف مرکز رشد شهید کازرون و معرفی محصولات و اختراعات خود پرداختند .

این جوان کازرونی در ابتدا توضیحاتی در خصوص اختراعات خود داد و در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص مشکلات مخترعان اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که بنده و همچنین بیشتر مخترعان با آن مواجه هستند عدم حمایت مسئولین مربوطه از طرح های تحقیقاتی است.

دیوانی در ادامه عنوان کرد : طرح های پژوهشی معمولا هزینه های بالایی دارند به خصوص طرح های صنعتی و این یکی از موانع پیش روی محققان و مخترعان است .

وی با بیان اینکه تنهایی نخبگان در ایران و عدم حمایت های مناسب از آنها باعث فرار مغز ها می شود خاطر نشان کرد : گاهی اوقات پیشنهادهایی از طرف کشورهای دیگر به برخی از مخترعان کشورمان داده می شود که وعده های وسوسه انگیزی از حقوق و امکانات را می دهند و حقیقت این است که حتی گاهی ذهن من را نیز مشغول می کند ولی آنچه که اهمیت دارد اینست که ما در ایران هدف های والاتری را دنبال می کنیم .

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه اگر همه اختراعات حمایت شوند قابلیت این را دارند که وارد مرحله تولید انبوه شوند افزود : اختراعات زمانی که به مرحله صنعتی می‌رسد به دلیل برخی از هزینه های جانبی که مشکلات زیادی را هم ایجاد می کنند وارد بازار می‌شوند که بسیاری از اوقات همین مشکلات و هزینه های جانبی مانعی برای صنعتی شدن هستند .

.مسئول مرکز رشد شهید پیرویان کازرون یادآور شد : طبق توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله)، ما جوانها هیچ وقت در مقابل پيشرفتهای علمی غرب مرعوب نخواهیم شد و همواره روحيه احساس مسئوليت نسبت به آينده ملت را تقويت خواهیم کرد و امیدواریم  به فضل الهی ملت ايران با تكيه بر ثروت نيروی انسانی جوان و مستعد خود و ايستادگی در مقابل فشارها، ازهمه گردنه های خطرناك عبور کرده و به قله سعادت برسد.

دکتر دیوانی در پایان ضمن تشریح کارهای صورت گرفته توسط مرکز رشد شهید پیرویان و حمایت های سازمان بسیج علمی خاطر نشان کرد : جوانان و مخترعین می توانند از فرصتی که سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس جهت حمایت و تجاری سازی از ایده های نو فراهم کرده استفاده کنند و محصولات خود را تجاری سازی کنند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس، جاده جوانی عنوان برنامه ای است که به صورت زنده از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10:05 از صدای مرکزفارس پخش می شود و در روزهای آینده نیز میزبان جوانان و بسیجیان موفق دیگری از سازمان بسیج علمی استان فارس خواهد بود .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: