شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۵۶:۱۶
کد خبر: ۹۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی جهرم:
امام جمعه وعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:انتقاد سازنده و دلسوزانه موجب پیشرفت و ترقی است و آنچه در این مدت بیان شده است به قصد اصلاح و تقویت علمی و کیفی این دانشگاه و ارائه خدمات بهتر به مردم است.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از ایرنا ، دکتر آیت الله لطف الله دژکام در دومین جلسه نشست مشترک معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم، امام جمعه، نماینده شهرستان و سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی افزود:به هیچ عنوان قصدی بر نادیده گرفتن تلاش ها و خدمات مسئولین قبلی دانشگاه نیست چرا که همگی در راه توسعه و اعتلای این دانشگاه زحمات قابل قبولی داشته اند.
وس ادامه داد: همگی ما دعا گوی آنان بوده و هستیم و اگر نقدی می شود نقد عملکرد سیستم است نه تضعیف شخص و خدشه دار کردن حیثیت افراد، زیر سؤال بردن خدمات دولت بی انصافی است.
در این جلسه که برای بررسی پیامدهای اجرای سیاست ها و ضوابط طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد، آیت الله دژکام ضمن تشکر از پیگیری های انجام شده و حمایت مجدد از سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی جهرم، نقد های انجام شده بر این مصوبه را موجب تقویت و کارآمدی این طرح دانست و ضمن اشاره به تماس دفتر مقام معظم رهبری در این خصوص و توضیحات ارائه شده ابراز داشت: انتقاد سازنده و دلسوزانه موجب پیشرفت و ترقی است .
وی ادامه داد: آنچه امروز ما در پی آن هستیم اصلاح این مصوبه در قالب ماده پنج همین مصوبه است که بر اساس نظرات کارشناسی نقاط ضعف و معایب این طرح را به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش کنیم که بحمدالله با پیگیری های انجام شده این کار در حال انجام است و امیدواریم نتایج مثبتی حاصل شود.
در این نشست علیرضا صحراییان فرماندار ویژه جهرم اظهار داشت: برنامه آمایش سرزمینی شاکله سیاست گذاری و اجرایی هر کشوری است تا بتوان از مزیت ها، فرصت ها و استعداد های سرزمینی در هر حوزه استفاده مطلوب کرد.
وی با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی برای افزایش کیفیت است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بار ها بر اهمیت بالای دو مشخصه پیشرفت و عدالت در توسعه همه مناطق کشور تاکید داشته اند و عزم دولت در تحقق این رسالت در قالب طرح آمایش نمود پیدا می کند تا تعادل و توازن منطقه ای در توزیع خدمات و امکانات فراهم آید.
فرماندار ویژه جهرم با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی جهرم، شیراز و فساگفت: همانگونه که چند روز قبل در جلسه مشترک هیات امنای دانشگاه ها که در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد، افزایش بهره وری، بومی گزینی، ارتقای کیفیت، ارائه خدمات آسان و ده ها موضوع دیگر از مباحث کلیدی است که در مبحث آمایش سرزمینی باید مد نظر قرار گیرد تا تعادل و توازن حاصل شود.
صحراییان گفت:اما به استناد و دلایل منطقی که در آن جلسه مطرح شد به نظر می رسد اگر چه در برنامه های بالا دستی مباحث آمایش به طور جامع مورد نظر است ولی تحقق آن ایده ها و آرمان ها به برنامه ریزی های عملیاتی منسجم و دقیقی نیاز دارد که طراحی نشده اند و یا با نواقصی همراه هستند و ضرورت دارد در برخی از فرازهای آمایش تجدید نظری صورت گیرد.
فرماندار ویژه جهرم ادامه داد: آنچه در روند تصویب و اعلام این مصوبه اتفاق افتاده است، نا هماهنگی های بالادستی بوده که منجر به بی اطلاعی مسئولین ارشد شهرستان و پیامد های بعدی آن شده است که امیدواریم این جلسات و رایزنی ها به نتیجه دلخواه که همانا رشد و ترقی شهرستان و تقویت مدیریت آن است، بیانجامد که موضوع با جدیت تمام از سوی فرمانداری ویژه جهرم پیگیری شده است.
در این نشست رضایی کوچی، نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارش 2 دیدار خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونانش، آمایش سرزمینی در سلامت و مدیریت هدفمند آن را از وظایف اصلی نظام دانست.
وی با اعلام اینکه در دیدارهای خود پیشینه درخشان شهرستان جهرم و قدمت 40 ساله دانشگاه جهرم را به مسئولین یادآور شده و انتظار و توقعات مردم و مسئولین شهرستان را بازگو کرده است گفت: دکتر قاضی زاده هاشمی با تاکید بر سوابق و گستره خدمات دانشگاه علوم پزشکی جهرم بر رشد و ارتقای این دانشگاه تاکید داشت و به رغم محدودیت هایی که این مصوبه ایجاد نموده است به دنبال چاره ای برای حمایت از دانشگاه های با سابقه است.
رضایی این توجه را نقطه امید دانست و درخواست کرد در فرصت ایجاد شده تمام نقطه نظرات کارشناسی به صورت منطقی و مستند برای ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت بهداشت منتقل شود.
دکتر رحمانیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیز در ادامه ضمن تشکر از حمایت های امام جمعه، فرماندار ویژه و نماینده شهرستان جهرم گزارشی از وضعیت کنونی دانشگاه با تاکید بر نقاط قوت و امکانات دانشگاه ارائه نمود و با بیان اینکه به شدت مخالف مدیریت سلیقه ای هستم و سعی بر این دارم که از حواشی و سیاسی کاری به دور باشم، خواستار حمایت همه جانبه مسئولین از دانشگاه شد.
وی اظهار داشت: گستره وسیع دانشگاه، تعاملات قوی را می طلبد و حمایت های همه جانبه باید برای توسعه و پیشرفت شهرستان باشد و از تمام توان و ظرفیت های افراد و مدیران پیشین بایستی به نحو مطلوب در این جهت استفاده کرد.
طرح آمایش سرزمین که در کشور توسط وزارت بهداشت اجراشده به گفته برخی افراد منجر به رتبه بندی استان ها ودانشگاه ها شده و در مواردی به ضرر دانشگاه های علوم پزشکی از جمله جهرم و فساست که سال ها به صورت مستقل زیر نظر وزارتخانه فعالیت می کردند واز از این پس باید زیر نظر دانشگاه مرکز استان کار کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: