يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۴:۵۱
کد خبر: ۹۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
محمد یاسین دیوانی
دیوانی گفت : طبق توصیه‌های رهبر انقلاب ما جوان‌ها هیچ وقت در مقابل پيشرفت‌های علمی غرب مرعوب نخواهیم شد و روحيه احساس مسئوليت نسبت به آينده ملت را تقويت خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از کازرون خبر ، جوان موفق کازرونی در در گفت و گوی برنامه زنده رادیویی «جاده جوانی» شرکت کرد.

 «جاده جوانی» برنامه زنده‌ای است که با ساختار ترکیبی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:05 از صدای مرکز فارس پخش می‌شود.

 مخاطبان این برنامه جوانان هستند و در قسمتی که با موضوع «جوان نمونه» اجرا شد، مهندس محمدیاسین دیوانی جوان موفق کازرونی نیز در گفت و گوی این برنامه شرکت کرد.

  این جوان کازرونی در این برنامه ضمن اشاره به اختراعات خود، در خصوص مشکلات پیش‌ روی مخترعان گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که بنده و بیشتر مخترعان با آن مواجه هستند عدم حمایت مسئولین مربوطه از طرح‌های تحقیقاتی است. طرح‌های پژوهشی معمولا هزینه‌های بالایی دارند به خصوص طرح‌های صنعتی و این یکی از موانع اصلی پیش روی محققان و مخترعان است.

 وی افزود: نخبه‌های کشورما تنها هستند و این مسئله باعث فرار مغزها می‌شود و پیشنهادهایی از طرف کشورهای دیگر به مخترعان کشورمان می‌شود که وعده‌های وسوسه انگیزی از حقوق و امکانات می‌دهند و حقیقت این است که حتی گاهی ذهن من را نیز مشغول می‌کند ولی آنچه که اهمیت دارد این است که ما در ایران هدف های والاتری داریم.

 دیوانی تاکید کرد: اگر همه اختراعات حمایت شوند قابلیت این را دارند که وارد مرحله تولید انبوه شوند، اختراعات زمانی که به مرحله صنعتی می‌رسد به دلیل برخی از هزینه‌ها خیلی مشکل وارد بازار می‌شوند.

 وی از جوانان خواست تا از فرصتی که سازمان علمی و پژوهشی بسیج جهت حمایت و تجاری سازی ایده‌های نو فراهم کرده استفاده کنند.

 دیوانی در پایان خاطرنشان کرد: طبق توصیه‌های رهبر انقلاب ما جوان‌ها هیچ وقت در مقابل پيشرفت‌های علمی غرب مرعوب نخواهیم شد و روحيه احساس مسئوليت نسبت به آينده ملت را تقويت خواهیم کرد و امیدواریم  به فضل الهی ملت ايران با تكيه بر ثروت نيروی انسانی جوان و مستعد خود و ايستادگی در مقابل فشارها، از همه گردنه‌های خطرناك عبور کرده و به قله سعادت برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: