گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۹۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
هفتمین جلسه عمومی ستاد اربعین عصر روز گذشته با حضور جمعی از زائرین سفر پیاده روی اربعین در حسینه امام موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس، هفتمین جلسه عمومی ستاد اربعین عصر روز گذشته با حضور جمعی از زائرین سفر پیاده روی اربعین در حسینه امام موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

میلاد امیری نژاد رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس، با اشاره به حساسیت های سفر اربعین، گفت: به عنوان یک زائر عادی نباید دراین سفر باشید، باید بروید و دست های استکبار را که بر اثر کوتاهی برخی از شیعیان است، را ببینید.

وی افزود: باید دید که موکب های استکبار که بعد از اربعین هیچ موکبی فعالیت نمی کند، همچنان بعد از اربعین با توان بیشتر مشغول به فعالیت هستند و از این نهال کوچکی که از روز اول اربعین کاشته اند ثمره خود را برداشت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس با بیان اینکه بی تفاوت نبودن به اتفاقات این سفر فرق ما و زائر معمولی را مشخص می‌کند، بیان داشت: باید به خیلی از مسائل آگاه بود و نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.

امیری نژاد اظهار کرد: باید درک کرد که کجا و با چه هدفی می‌روید اگر درک کردید سختی سفر برایتان راحت خواهد شد و با تحمل آنها به آن افق و لذتی که در پی آن هستید، در پایان خواهی رسید.

وی بابیان شرایط زائرین گفت:خواهران زائر باید با یک همراه محرم در این سفر حضور پیدا کنند که همراهان هزینه ویزا بر عهده خودشان است و هزینه هر زائر 100 هزار تومان می باشد .

امیری نژاد در آخر از چاپ کتاب عکس و کتاب دل نوشته های سفر کربلا بعد از سفرکربلا خبر داد.

حجت السلام هاشم نعمت الهی در ادامه گفت: این سفر را  باید در کنار قدم های جابر، کنار قدم های زینب سوی نینوا رهسپار شوید و این سختی و دوری راه به شوق حرم ارباب  باکی نباید داشت.

وی با بیان اینکه بهشت را به بها می دهند نه به بهانه، افزود: با برداشتن قدم های بامعرفت دراین سفر نورانی می توان به درک نبودن دوساله اباعبدالله الحسین (ع) در کنار کاروان ارباب رسید.

نعمت الهی با بیان اینکه سختی سفر اربعین شیرینی و لذت را به همراه دارد، بیان داشت: اگر در سفر اربعین راحتی و بی خوابی و خستگی ندیدید به درک واقعی سفر اربعین و همچنین درک مصیبت های حضرت زینب (س) نرسیده اید.

وی گفت: ویزای این سفر از جانب کسی دیگر امضا شده و شما را کسی دیگر به سرزمین شام و بلا دعوت می‌کند پس این سفر را جدی بگیرید و از آن برای ساختن روح خود استفاده کنید.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، آثار حسین تابنده عکاس نمونه به نمایش گذاشته شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: