شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۱۶:۰۶
کد خبر: ۹۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس خبر داد :
دکتر دهقانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری استان فارس گفت : با توجه به لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان و اهمیت داشتن فضای لازم در این خصوص ، رایزنی هایی با فرمانده سپاه فجر جهت حمایت بیشتر ازاین شرکت ها به عمل آمده است .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، دکتر دهقانی ریاست سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس در گفتگو با خبرنگار این سازمان اظهار داشت : با توجه به ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان و لزوم کسب نقطه نظرات فرماندهی سپاه فجر در حوزه های مختلف معاونت دانش و پژوهش و سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، جلسه ای صبح امروز دراتاق فرماندهی سپاه فجر برگزار شد .

دهقانی در ادامه با بیان اینکه این جلسه کاری به مدت یک ساعت به طول انجامید، افزود : در ابتدای این جلسه گزارش های مبسوطی از نحوه عملکرد دو مجموعه معاونت دانش و پژوهش و سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس در سال های 94 و 95 در حضور سردار فرماندهی سپاه فجر ارائه شد .

دکتر دهقانی یادآور شد : در این جلسه مباحث مختلفی در راستای پیشرفت های علمی مجموعه صورت گرفت، که از جمله این مباحث تشکیل مجموعه علمی ، آموزشی و پژوهشی مجموعه سپاه فجر بود . دهقانی افزود: رایزنی هایی درخصوص اختصاص فضای بیشتربه شرکت های دانش بنیان جهت حمایت هر چه بیشتر از آنها صورت گرفت که این پیشنهاد مورد استقبال سردار غیاثی فرمانده سپاه فجر واقع شد .

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی وفناوری استان فارس با بیان اینکه اختراع حسین پناهی در حوزه نظامی نیزدر این جلسه مطرح شد ، افزود : این اختراع نیز در حضور سردار غیاثی ارائه شد که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد طرح این مخترع، مقرر شد حمایتهای لازم از این اختراع به عمل آید.

دکتر دهقانی تصریح کرد :  در مجموعه معاونت دانش و پژوهش نیز با توجه به اهمیت کار اتاق های فکر و تیم های اندیشه ورز در رشد و تعالی مجموعه، هماهنگی های لازم با فرمانده سپاه فجر در خصوص تشکیل جلسه کاربست این تیم ها به عمل آمد و مقرر شد جلسه کاربست تیم های اندیشه ورز در پانزده روز آینده برگزار شود .

دکتر دهقانی در پایان ضمن اشاره به اهمیت جهاد علمی در عرصه های مختلف خصوصا امنیت شبکه ، خاطر نشان کرد ، مراکز رشد سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس با توجه به تهدیدات شبکه های اجتماعی و ضرورت توجه ویژه به ایمن سازی شبکه های ارتباطی در مقابله با تهدیدات و نفوذ دشمن ، در این عرصه نیز به صورت کاملا علمی و حساب شده وارد شده اند که در راستای پیشرفت کار، هماهنگی های لازم با فرمانده سپاه فجر در خصوص برگزاری جلسه به عمل آمده است که اولین جلسه آن در دو دهفته آینده برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، امروزه اقتصاد دانش بنیان علاوه بر اینکه می تواند بسیاری از نیازهای علمی و صنعتی کشور را برطرف کند نقش بسیار پر رنگی را در تحقق خودکفایی و حمایت از تولید داخلی بر عهده دارد که این کار با حمایت از مخترعین و تجاری سازی اختراعات کاربردی آنها امکان پذیر است ؛ در همین راستا سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس حمایت هرچه بیشتر از شرکت های دانش بنیان و مخترعین را در دستور کار خود قرار داده است .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: