يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۳۵:۰۳
کد خبر: ۹۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
خلیل انصاری
هشتمین کنگره بین المللی ریه و مراقبت های ویژه، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغار به کار کرد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر "خلیل انصاری"،  رییس هشتمین کنگره بین المللی ریه و مراقبت های ویژه، در آیین آغاز به کار کنگره با تقدیر از مسوولان و دست اندرکاران این کنگره، در خصوص اهمیت و تاثیر برگزاری این چنین کنگره ها در افزایش سطح علمی، توضیحاتی ارایه داد و گفت: با تصمیم انجمن، قرار شد این کنگره ها در شهرستان های کشور، برگزار شود.

دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی ریه و مراقبت های ویژه، گفت: این کنگره یک دوره آموزشی در سطح بین المللی و  منحصر به فرد است که با محوریت مراقبت های ویژه، با دعوت انجمن ریه و همکاری انجمن های مراقبت های ویژه و بیهوشی کشور، به صورت کامل از مقدمات تا مراقبت های ویژه، برگزار می شود.

دکتر "محمدرضا ابطحی"، مراقبت های ویژه را یکی از استراتژی های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد که در این زمینه با سیاست گذاری های انجام شده، تخت های مراقبت های ویژه از حدود چهار هزار و هفتصد تخت به  حدود هشت هزار تخت گسترش پیدا کرده است.

 

او افزود: همچنین تربیت نیروهای متخصص در زمینه مراقبت های ویژه، یکی از درخواست های مردم و سیاست های وزارت بهداشت و اهداف دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، است.

دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی ریه و مراقبت های ویژه، ادامه داد: هیات بورد و انجمن ریه ایران در زمینه ریه، بر استفاده از تکنولوژی های جدید در زمینه های اقدامات تهاجمی ریه، مانند اندوسکوپی های پیشرفته، سونوگرافی داخل راه های هوایی، سیستم های لیزر داخل راه های هوایی، استنت های داخل راه های هوایی، سیستم های تسکینی از بین بردن تومورهای داخل راه های هوایی، تاکید دارد.

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین المللی ریه و مراقبت های ویژه با بیان اینکه محور های همایش شامل بیماری های ریوی و مراقبت های ویژه است، گفت: در این کنگره، در خصوص تمامی بیماری های ریوی، مانند آسم، برونشیت مزمن، سل ریوی، پرده جم، بافت همبند ریه و پرفشاری خون ریه بحث می شود، اما محور عمده این کنگره، بیماران بستری مراقبت های ویژه هستند که با دستگاه تنفس می کنند.

دکتر "سید محمدعلی قیومی"، افزود: این کنگره با 35 مقاله برگزیده، به صورت کارگاه های آموزشی، با حضور 290 شرکت کننده از سراسر کشور و 6 مهمان خارجی از اساتید کشورهای آمریکا، ایرلند، آلمان و ترکیه، در چهار روز ادامه می یابد.

 

رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران، با اشاره به اشتراک عملکردی انجمن مراقبت های ویژه و انجمن ریه، گفت: برپایی این کنگره با حضور استادان رشته های مختلف، مانند نفرولوژی، کلیه و داخلی، و هم اندیشی آنها پیرامون محورهای مطرح شده، باعث افزایش سطح علمی می شود.

دکتر "علی امیر سوادکوهی"، با اشاره به توجه ویژه وزارت بهداشت به بخش مراقبت های ویژه، افزود: یکی از اقدامات وزارت بهداشت و درمان به بخش مراقبت های ویژه، افزایش تخت ها بود که در حال حاضر، بیش از هفت هزار تخت ویژه، در کشور موجود است و باید با این افزایش، سطح خدمات از نظر کیفیت هم، بالا برود.

رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همیشه یک قطب کشوری بوده و تمام درمان کشورهای حاشیه خلیج فارس در این منطقه انجام می شد؛ هنور هم، توریسم درمانی در حال انجام  است و به عنوان یک تیم علمی و پزشکی، جزو قطب های کشور، محسوب می شود.

 

رییس دانشکده پزشکی شیراز، هدف از برگزاری این چنین کنگره هایی را تبادل نظر در خصوص آخرین اطلاعات علمی و پیشرفت های پزشکی با همفکری اساتید برجسته بین المللی عنوان کرد.

دکتر "محمدباقر خسروی"، افزود: این نخستین کنگره بین المللی ریه و مراقبت های ویژه است، که خارج از تهران برگزار می شود و حضور استادان کشوری و بین المللی با سطح علمی بالا، باعث افتخار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، است.

نام:
ایمیل:
* نظر: